"Doyouneedthekeys?"

Tłumaczenie:Czy potrzebujecie kluczy?

4 lata temu

9 komentarzy


mdrazkowski

Zgłosiłem "Potrzebujesz klucze?", wydaje mi się, że tak powinno być prawidłowo.

Kurde, tyle raportów zgłoszone, że mogę stwierdzić...że nauka języka angielskiego dla znających Polski, powinna być jeszcze w inkubatorze. Taka moja sugestia ;-)

4 lata temu

karolts
karolts

czasownik potrzebować w języku polskim łączy się z dopełniaczem (kogo? czego?) a nie z biernikiem (kogo? co?) forma z biernikiem "potrzebujesz klucze" jest niepoprawna.

http://obcyjezykpolski.pl/?p=703

3 lata temu

Kruku1

"Czy potrzebujesz klucze" kali jesc kali pic... ._.

2 lata temu

lcwik8

"Czy potrzebujesz klucze?" Jest forma niepoprawna?moim zdsniem jest gramatycznie

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Niestety nie. Czasownik potrzebować łączy się z dopełniaczem, a nie z biernikiem, a więc poprawnie powinno być: (Czy) potrzebujesz [kogo? czego?] kluczy?

4 lata temu

SzymonMey

Potrzebujesz kluczyków? - jest źle, hmm...

3 lata temu

AngelaCald809678

Moim zdaniem nie powinni przyjmować zdrobnień...

1 rok temu

netis7
netis7

Napisałem "klucze" uznane za błąd - poprawia na "kluczy". Wchodzę w komentarze a tu jest tłumaczenie "klucze". To w końcu którą wersję duolingo uznaje?!

2 lata temu

Rossellini4

Ja w rozsypance miałam "klucze" więc chyba tę formę...

2 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.