Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Przybyłem do hotelu w mieście."

Tłumaczenie:I had arrived at the hotel in the city.

4 lata temu

18 komentarzy


PawelNedza

Dlaczego nie mogę użyć town tylko City

4 lata temu

MV005

W sumie możesz,różnica jest tylko taka, że city to miasto, a town,to raczej miasteczko,czyli niewielkie miasto.

1 rok temu

senyae
senyae

Nie musze uzywac zaprzeszlego nie znajac kontekstu, prawda?

3 lata temu

rainbowchecker

Skoro test jest z zaprzeszłego, to chodzi w nim o to, żeby ćwiczyć zaprzeszły. Ale z praktyki wiem, że często zalicza odpowiedzi w innych czasach.

3 lata temu

MarcinPost

Jesli robi sie powtorke ogolna to nie wie sie jaki to dzial. A tak poza tym to dlaczego jest "at"? Moim zdaniem to blad. I na dowod zdanie na pewno poprawne: "who came to the hotel?" jak widac wystepuje tam "to".

3 lata temu

UrszulaSiu

Kiedy mówimy o przybyciu do jakiejś zamkniętej przestrzeni ( konkretnego punktu, miejsca), zwykle na lotnisko, dworzec lub do budynku, np. kina, teatru czy hotelu, stosujemy arrive at. W tym przypadku mamy na myśli konkretny hotel, miejsce

3 lata temu

Bartexos

Ja zaznaczylem dwie odpowiedzi - z town i city i jest poprawnie.

2 lata temu

WiktorPiotr

Dlaczego zaznaczenie zdania z 'town' jest uznane za niepoprawne? Jak zatem przetłumaczyć słowo 'town"? Uczono mnie, że słowo 'city' oznacza duże miasto, a 'town' - małe. W tym ćwiczeniu nie było to sprecyzowane. Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę.

2 lata temu

PawePawows11

Jako, że "duże/małe" to pojecia względne mianem dużego miasta określamy miasto ktore posiada katedrę, w ten sposob mozna odróżnić city od town, przynajmniej w UK.

10 miesięcy temu

arko04

Zaznaczyłem dobrze,a itak pokazuje błąd

2 lata temu

Vengir
Vengir

Może jednak nie zaznaczyłeś dobrze? Czy mógłbyś pokazać zrzut ekranu następnym razem? Być może było tam jedno niepoprawne słowo, które przeoczyłeś?

2 lata temu

koala206716

Irytuje mnie niekonsekwencja w ćwiczeniach. Raz town jest jako miasto, innym razem miasteczko. Town nie jest tu odosobnionym przykładem. Czasami czuję się trochę jak w Familiadzie. Zamiast tłumaczyć, zastanawiam się, na co autor pozwolił, a na co nie.

2 lata temu

Vengir
Vengir

To w takim razie polecam przestać się zastanawiać, tylko po prostu tłumaczyć, a w razie zauważenia błędów, po prostu je zgłaszać. Duolingo jest pewnego rodzaju produktem crowdsourcingowym. Najpierw tłumaczenia mają raczej ograniczą ilość wariantów i dopiero z czasem po raportach użytkowników są dodawane kolejne.

Jeśli chodzi o to zdanie, poprawnym tłumaczeniem powinno być zarówno ze słowem "city" jak i "town". "Town" jest miasteczkiem, ale i też małym-średnim miastem, podczas gdy "city" odnosi się zasadniczo do już większych miast. Choć taka definicja już raczej nie jest aktualna, to kiedyś tym, co odróżniało "city" od "town", była obecność w mieście katedry.

2 lata temu

majkababi

Brak konsekwencji w tlumaczeniu;w tym zdaniu wymagali zsrono okteslenia city jak i town;w innym traktowano town jako błąd

11 miesięcy temu

RobertMurawski
RobertMurawski

"i arrived to the hotel in the city" nie uznało. ponieważ są to powtórki więc nie wiem o jaki czas chodzi tzn czy np zaprzeszły. google tłumacz rozumie moje zdanie, zastanawia mnie czy użycie czasu przeszłego prostego jest poprawne?

6 miesięcy temu

Vengir
Vengir

To raczej nie z czasem był problem, a ze słowem "to". Powinno być "at".

6 miesięcy temu

RobertMurawski
RobertMurawski

Ok, dzięki.

6 miesięcy temu

DanutaStad1

Co mam wybrac wszystko odrzucasz

2 lata temu