"Co dajemy naszym chłopcom?"

Tłumaczenie:What do we give our boys?

4 lata temu

9 komentarzy


Kazikwuka

Dlaczego operator do jest niezbędny w tym zdaniu? Czy: What we give our boys, nie jest wystarczającą formą ?

2 lata temu

rozamunduszek

Bo wtedy to nie jest pełne zdanie. Jeżeli ma to być pytanie to MUSI być do.
Bez do mogłaby to być część takiego, na przykład, zdania: My mom asked me what we give our boys (Moja mama zapytała mnie co dajemy naszym chłopcom.) (vs. My mom asked me: "What do we give our boys?" - Moja mama zapytała mnie: "Co dajemy naszym chłopcom?"); What we give our boys is good enough (To, co dajemy naszym chłopcom jest wystarczająco dobre).
Ale jeżeli chcesz zapytać "Co dajemy naszym chłopcom?" to musi to być "What DO we give our boys?"

2 lata temu

hengol
hengol

trochę to dziwaczne wyjaśnienie, dalej nie rozumiem kiedy używamy operatora "do"

2 lata temu

rozamunduszek

Dobrze by było jeżeli byś sprecyzował czego dokładnie nie rozumiesz, w przeciwnym wypadku mogę się wyłączanie domyślać.
Spróbuję jeszcze raz: Jeżeli mamy operatora do, to wtedy, i tylko wtedy, zdanie jest pytaniem. Jeżeli nie ma operatora do, wtedy zdanie albo jest zdaniem twierdzącym, albo zdaniem w ogóle nie jest i jest co najwyżej częścią zdania, ale w żadnym wypadku nie jest pytaniem. W tym przypadku What we give our boys samo w sobie znaczy To, co dajemy naszym chłopcom. Jeżeli byłoby to częścią zdania, przetłumaczylibyśmy to w zależności od kontekstu razem z "to," lub bez. (Jak w moich wczesniejszych przykładach: To, co dajemy naszym chlopcom jest wystarczająco dobre vs. Mama zapytała mnie co dajemy naszym chlopcom).

2 lata temu

hengol
hengol

dziękuję bardzo za wyjaśnienie, chyba zrozumiałam :}

2 lata temu

astudnicki

You

1 rok temu

mdrazkowski

Dlaczego to jest źle? What we give our the boys?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Ponieważ jak jest przymiotnik dzierżawczy (tutaj our), to nie używamy już przedimków.

4 lata temu

Tomekq

Ponieważ nie użyłeś operatora do.

3 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.