"Hetalkstobothofthem."

Fordítás:Mindkettőjükkel beszél.

4 éve

13 hozzászólás


Gizus123

S az miért nem jó, hogy beszél mindkettővel?

4 éve

Adam1978
Adam1978
Mod

Elvileg azért, mert nincs benne semmi, ami jelezné, hogy közülük mindkettővel (vagyis mindkettejükkel) beszél. Gyakorlatilag viszont sejthető, feltételezhető ez a jelentésmozzanat, tehát határeset ez a fordítás – lehet, hogy beépítjük majd.

1 hónapja

sebpali

Mindkettőjükhöz szól?

2 éve

Adam1978
Adam1978
Mod

A talk inkább beszélgetést jelent, azaz kölcsönös, kétirányú kommunikációt, a szól valakihez pedig egyirányú (afféle szónoklat), tehát nem az igazi, bár ráfoghatjuk, hogy határeset.

1 hónapja

oregkvinto

beszél mindkettőhöz. ?

4 éve

Adam1978
Adam1978
Mod

Magyarul valakivel beszélünk vagy beszélgetünk; valakihez, valakinek beszélni egyoldalú tevékenységet sejtet, a talk viszont kétoldalú, kölcsönös.

1 hónapja

oregkvinto

ő beszél mindkettővel róluk.ezt írtam de nem jó,pedig a megfejtés kiadja az of them-re a róluk kifejezést,és szerintem a mondat is értelmes!

4 éve

Linacskaa

miért rossz a kettőjükkel?

3 éve

Adam1978
Adam1978
Mod

Mert a both-ban az is benne van, hogy ők összesen csak ketten vannak, tehát nem több ember közül beszél kettővel, hanem két ember közül beszél mindkettejükkel.

1 hónapja

MartonGeza

Azok vannak ketten, akik az ŐK, vagy azok, akikkel beszélek? Ha egy nagyobb társaság két tagjával beszél valaki, akkor már nem érvényes az angol mondat? Ha erre az esetre is érvényes lenne, el kellene fogadni a "Kettőjükkel beszél" megoldást is. Válaszolna valaki?

1 hónapja

Adam1978
Adam1978
Mod

Ha egy nagyobb társaság két tagjával beszél, az He talks to TWO of them lenne.

1 hónapja

MartonGeza

Köszi, vettem az adást.

1 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.