1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Why did you not tell me?"

"Why did you not tell me?"

Fordítás:Miért nem mondtad el nekem?

August 13, 2014

14 hozzászólás


webtan

"Why did not you tell me?" - ez jo?


gnebeva

a szórend miatt nem jó


ray.kisasszony

sziasztok, én csak az szeretném megkérdezni, hogy a "not" miért van az alany után? Ha úgy használom, hogy didn't akkor utána jönne az alany?


tevebe

Az igét tagadod.


tevebe

Ezért van az ige előtt


lenmar1

Miert nem mondtad nekem el ? Ezt a valaszt sem fogadja el...


MartosBogi

Azt a rövidített változatot elfogadja, hogy 'Why didn't you tell me?' ? Nem mertem beírni hallásértésnél, mert nem úgy mondta. ;-)


evairenpinter

A példamondatban éppen nem a segédigét, hanem az alanyt tagadják. Jól hangzik, de mintha ez nem így volna máskor.


karak74

Kérdő szórend: Az első segédige (itt did) helyet cserél az alannyal (ami itt you). Kijelentő mondat: You did not tell me something because reason. (Csak azért teszem oda a something-et, mert webtan-nal értek egyet.) Tehát a did-et tagadjuk. Itt az okra (a reason-ra) kérdezünk rá, így az eltűnik, és egy why kérdőszó lesz belőle, ami előre megy. Ez előtt a lépés előtt a kérdő szórend miatt az első segédige helyet cserél az alannyal.


margitsumser

Köszi a magyarázatot


malackutya

Megkerdeztem egy amerikait: Ez egy avitt kifejezes. Igy nem beszelnek. Siman didn't mondanak. Why didn't you tell me? A Duon levo osszes hasonlo mondattal ez a helyzet.


ironcameleon

Én nem avíttnak nevezném, hanem formálisnak. Az írott nyelvben a "why did you not"-ot, a beszélt nyelvben pedig a "why didn't you"-t használják.

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.