"Ben bugün yemek yemedim."

Çeviri:I have not eaten today.

4 yıl önce

15 Yorum


receptoklu

bu testin adı zaten yakin gecmis.. yani burada perfect tens kullanicaz. once bunu kavrayalim . did. ingilizcede bildiginiz gibi past tense ait .. ama biz burada yakin gecmis perfect tens kullanicaz... i did not eat today kismen olmuyor.. cunku eylem onceden baslamis ve simdiki zamani etkiliyor ise. perfect tens kullaniyoruz... ..........

3 yıl önce

omerciftci01

cevap için teşekkürler ama anlamadım ben. şimdi yakın geçmiş için did kalıbını kullanırsak olmaz mı? ya da türkçeden örenk verir misiniz ikisinin arasındaki farkla ilgili

3 yıl önce

receptoklu

yakın geçmiş için did kullansak tabiki olur.. ancak örnek vererek daha güzel anlaşılır. mesela bilet alman gerekiyordu bugün ... arkadaşın soruyor.. bilet aldın mı .... '' yes i have taken '' demek daha doğru .. çünk maça gidilmemiş ama biletler bende ....şimdiki zamanı etkiliyor..... bir diğeri ise ... anlatıyorsun mesela arkadasına bugün iş yerinde başına ne geldi ne yaptın... karnım acıktı dışarıdan lahmacun söyledin... bugün... i ordered a lahmacun today ... doğru ... ikiside bu gün olan bir şey...

3 yıl önce

omerciftci01

çok teşekkür ederim şimdi anladım :)

3 yıl önce

hasanodac14
hasanodac14

ben cevaba food yazmıştım olmaz mıydı

4 yıl önce

savasxxx

"Food" isimdir. Buradaki "eat" yemek fiilidir (yemek/yiyecek yemek)

3 yıl önce

auspices

evet ben de...

4 yıl önce

byyfatih

İ did not eat demek yanlis mi

4 yıl önce

ridvandindar

today i have not eaten nasil yanlis olur anlamadim.

4 yıl önce

metinkayaba

Ben de çünkü soruda "yemek" yazıyor

4 yıl önce

batuhan93

Today gibi zaman zarfi kullanilinca past perfect yerine simple past tence kullanilmasi gerekmezmiydi. Boyle ise sayet i did not eat today neden yanlış.

3 yıl önce

Hisar34
Hisar34

"I have not eaten meal today." cümlesinde isim olan "yemek" için "meal" kullanmıştım ve kabul edilmedi. Cümleyi böyle yazınca anlamda nasıl bir değişim oluyor acaba?

3 yıl önce

Maide1305

Yemekten başka bir şey yiyemeyeceğini, yenilen herşeyin zaten yemek statüsünde olduğunu düşündüklerinden 'meal' kullanmazlar. Bizdeki 'ayvayı yemek' terimini duysalar muhtemelen vazgeçerlerdi.

2 yıl önce

Hisar34
Hisar34

:)

2 yıl önce

Murat670921

Food ekleyince neden yanlış oluyo ki?

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.