A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Mi olvasunk este."

Fordítás:We read in the evening.

4 éve

10 hozzászólás


muszlimah

We read tonight miert nem jo?

4 éve

Brmiron

És miért nem We read at evening?

3 éve

Neomien

Az "at" egy adott időpillanatra vonatkozik: 8-kor (at 8 am), délben (at noon), illetve az éjszakára (at night). Az "in" pedig nagyobb időtartam esetén használatos: este (in the evening), reggel (in the morning), hónap (in July) stb. Kivétel: "in" helyett "on" kell, ha egy konkrét napon, vagy a hét napjain történt a cselekmény, pl. vasárnap (on sunday)

1 éve

Dawnton101

"tonight we read"

Ez miért nem jó?

3 éve

HegiBali

A "tonight" az konkrétan az éppen aktuális napnak az estéjét jelenti, vagyis ma este. "We read tonight. - azt jelenti, hogy ma este olvasok és nem máskor. Általában az estére az angol az "evening" szót használja, s ennek a mondatnak az a jelentése, hogy mindegy, hogy melyik nap, de este olvasunk. Jó tanulást!

3 éve

GyrgyFnyes1
GyrgyFnyes1

Akkor a magyar mondat nem jó, mert azt úgy mondjuk, hogy"Esténként olvasunk".

3 éve

HegiBali

Ez a "szép" az angolban, hogy egy szó több mindent jelenthet, aztán találd ki melyik a helyes. Utána néztem, de az angol, ha azt akarja kifejezni, hogy a cselekvés valamikor ismétlődik, akkor többes számot használ, vagy az "every" szót teszi a főnév elé. Jelen esetben úgy nézne ki, az esténként olvasunk mondat angolul, hogy We read in the evenings, vagyis az este szó van többes számban, vagy We read every evening. Bár találtam az ellenkezőjére is példát, amikor a mondatban az este szó egyes számban állt, és mégis "esténként-nek" kellett fordítani. Jó tanulást, és köszi az észrevételt.

3 éve

Dawnton101

Köszönöm!

3 éve

Sztankay54

Nem vagyok róla meggyőződve ,hogy rendszeresen visszatérő cselekedetről van szó.

1 éve

becee3
becee3

A "We are reading in the evening" miért nem jó?

1 éve