"Der Frau ist langweilig."

Vertaling:De vrouw verveelt zich.

August 27, 2020

3 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


[gedeactiveerde gebruiker]

    Die Frau (nominatief) ist langweilig = De vrouw is saai

    Der Frau (datief) ist langweilig = De vrouw verveelt zich


xsander5

    En dan ook Die Mann??


pentaan2

    Zie de tabel onderaan de webpagina
    https://nl.m.wikibooks.org/wiki/Duits/Grammatica/Samenvattende_tabel_lidwoorden voor het Duitse mannelijk lidwoord voor "de":

    • Der Mann (nominatief) ist langweilig = De man is saai

    • Dem Mann (datief) ist langweilig = De man verveelt zich

    Leer Duits in slechts 5 minuten per dag. Gratis.