"Our main food"

Vertaling:Ons voornaamste voedsel

August 18, 2014

6 opmerkingen


HenkVanEs

zelfstandige naamw. met lidwoord "de" krijgen "onze" de hond ..onze hond de jas..onze jas. Het woorden krijgen "ons" het huis ..ons huis, het paard.ons paard en verder alle naamw.in het meervoud onze

November 17, 2014

miladii_

ONS gebruik je: -als possessief pronomen (=bezittelijk voornaamwoord) als het substantief een het-woord is. Het tuinhuis -> Ons tuinhuis staat achter in de tuin. Het tafeltje -> Wat vind je van ons nieuwe tafeltje?

-als reflexief pronomen We hebben ons de hele dag verveeld. We moeten ons goed voorbereiden op het examen.

-als object Hij heeft ons goed geholpen Hij zal ons niet snel vergeten

voorbeelden van 'ons' in context

ONZE gebruik je: -als possessief pronomen als het substantief een de-woord is. De leraar -> Onze leraar was heel boos. De huisdieren -> Onze huisdieren worden goed verzorgd.

March 13, 2016

elizabeth_ninh

Het is toch "onze" gebruik je wanneer het volgende woord begint met een medeklinker en "ons" gebruik je wanneer het volgende woord begint met een klinker? Zo heb ik dat tenminste geleerd

March 2, 2016

hendrikvanes

Elizabethnjnh je bent in de war met a of an voor een woord beginnende met een medeklinker resp.klinker zie mijn toelichtin over ons en onze hiervoor

March 3, 2016

elizabeth_ninh

Ow, oeps, dankje :)

March 3, 2016

7rZC

What is the difference between 'ons' and 'Onze '

August 18, 2014
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.