1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Try to cut the cheese."

"Try to cut the cheese."

Çeviri:Peyniri kesmeyi dene.

August 18, 2014

10 Yorum


menekshe

aynı diger cumle gibi. try to cut= kesmeye çalış try cutting= kesmeyi dene


Viforvendetta

try'dan sonra "to" gelmeli. ve her iki türkçe çevirin de aynı


omercito

Infinitive ve gerund kullanımına göre cümlenin anlamında bir farklılık oluşturan bazı fiiller var, bunlardan birisi de "to try":

  • Try doing something: Bir şey(i) yapmayı denemek > Burada bir amaç olarak yapmak söz konusu değil, "telefonunu açmazsa yanına gitmeyi dene" derken bu formu kullanırız.

  • Try to do something: Bir şey(i) yapmaya çalışmak, bir şey(i) yapmaya çabalamak > Burada işi bir amaç olarak yapmak daha ön planda; "onu görmek için yanına gitmeye çalış" derken bu formu kullanırız.

Türkçe için ikisinin ayrımı pek yapılmadığından iki cevap da kabul ediliyor diye düşünüyorum; ancak doğru kullanım yukarıdaki gibi.


menekshe

sağol Vi, ama try'dan sonra hem 'to' hem 'ing' olabiliyor, ama anlamı farklı oluyor...Try + infinitive yada Try + ing.


yaliyev

Kötü anlama gelen manası da var. Dikkatle kulanılması gerekli. Bir defasında amerikan hocanın yanında kullandım. Çok ayıp oldu...


bacio_

<Cut the cheese> argo anlami osurmak.

Bunu da bilmekte fayda var. The information is information.:)


emir646527

Peynir kesmeyi dene yanlış çıktı anlayamadım.


mizinamo

"THE cheese" dediği için "peynirİ" yazmalısınız.


lalelalelale

Peynir kesmeyi dene ile peyniri kesmeyi dene arasında anlam bakımından hiçbir fark yoktur,dolayısıyla cevapların ikisi de dogru kabul edilmelidir.


Dennis116987

Peynirin başında •THE• oldugu icin -i gelir yani : Peyniri kesmeyi dene. şeklinde çevrilir

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.