1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Yes, but it is recent."

"Yes, but it is recent."

Çeviri:Evet, ama o yenidir.

August 18, 2014

28 Yorum


Ulaiek

New ve recent arasinda fark var midir?


rail055

Recent en son hal, son manasindadir.


incikin_

Aslında "en son hali/versiyonu" olması şart değil; nispeten yeni olması yeterli. "En yeni/en son" demek için "the most recent/the latest/the newest" diyebiliriz.


RyuzakiHideki

Peki new ile tam olarak farkı nedir? Hangi cümlede recent kullanıp new kullanmamalıyız?


fatma.kapl

ben de evet ama o son dedim kabul etmedi. :(


beingnurse

bir objeyi nitelerken new kullanılır mesela new car ama yeni yaşanan olay ya da soyut durumlarda recent kullanılır diye tahmin ediyorum mesela recent events=son olaylar kalıbı


vvsey

Dünün haberi new değil. O recent.


BeydaNazar

Ben anlamadım birisi yardım edebilirmi bu son hal meselesi ne?


incikin_

"recent" sözcüğü aslında oldukça sık kullanılan bir sözcük. Bir de Present PErfect Tense ile kullanılan "recently" (=yakın zamanda / son zamanlarda) zarfının kuzeni.

1) Bir şeyin veya kullandığımız versiyonun yeni/güncel olduğunu anlatırken (ama sonuncu veya son çıkan versiyonu olmak zorunda değil.)

● Mesela resmî bir kuruluşa başvuru yaparken size sorabilirler: Is your photo recent?
=Fotoğrafınız yeni mi? (yakın zamanda mı çekildi?)
"-Yes, it is recent." diye cevap verebilirsiniz.

● Ya da arkadaşınız: "Aaa bu fotoğrafta ne kadar gençsin!", diyor. Siz de:
"-Yes, but it is recent." diyorsunuz.
(Evet, ama o yeni. =Yakın zamanda/ son zamanlarda çekildi)

2) Bir olay yakın bir zamanda gerçekleşti.

● Arkadaşınız: "Eee, yeni bir işe girmişsin hiç haber vermiyorsun." diyor. Siz:
"-Yes, but it is recent." diyorsunuz.
(Evet, ama o yeni/bu durum yeni. = Yakın zamanda gerçekleşti..)


lviyye4

Teşekkürler!


iremnur986859

Yanlız bence bu uygulamanın eksiği şu ki anlamını bilmeden kelimeyi soruyor.


Berra.T

Ama anlamına bakma imkanıda sunuyor, yinede evet keşke test başında ögretilse kelime


UmranAskinAydin

Recent yeniden ziyade guncel anlamina geliyor gibi.algiladim ben.


incikin_

Güncel olursa sanki son versiyonu diyoruz gibi geliyor bana; bilmem doğru mu.... Ama burada son versiyon olmak zorunda değil; nispeten "yeni"; yakın zamanda olmuş veya ortaya çıkmış olması yeterli.


SerkanSAVA

yeni modeli gibi bir şey herhalde


incikin_

Aynen öyle. En yenisi olmak zorunda da değil. (En yeni modeli demek için genelde "the latest model" diyoruz.)

Mesela web tarayıcınızda bir şey görüntülemek istediniz ama olmadı; yerine şu uyarı çıkabilir:

To play the video, please update your browser to a recent version.
=Videoyu oynatmak için, lütfen tarayıcınızı yeni bir sürüme yükseltin.

Son sürüm olması gerekmese de nispeten yeni bir sürüm olması isteniyor.


rail055

Recent : en son , yeni demek neden en sondur cevabimi kabul etmedi


incikin_

"recent": yakın zamanda / yeni demektir; "son" anlamı vermez.

Son anlamı vermesi için "the most recent, the latest veya the newest" diyebilirsiniz.


thyeda

Son demek değil mi tam anlayamadım


incikin_

Son/son çıkan derseniz "latest" sözcüğü daha uygun olur sanırım.

"I haven't read her latest book. "
=Son kitabını okumadım. (En son çıkan kitabını okumadım.


BerfuBaran2

en son, en güncel, en yeni bunlar aynı şeyler değil mi neden cevabım kabul edilmedi?


aysu537706

Recent in tam manasi güncel olmali


tanjantalfa

KENDİ CEVABI YENİDİR,BEN DE YENİDİR DEDİM YANLIŞ DİYOR


tanjantalfa

AYNI CÜMLEYE YANLIŞ DEDİ


AslnurInce

recent yerine new kullanılabilir miydi


Brcky064

son anlamı da olan recent kelimesi doğru kabul edilmeli


ahmetsayid1

Evet ama bu yeni .... kabul etmedi


Orhan247412

Benden İngilizce sini istiyor bende yaziyorum farkı neki anlamadim

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.