Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Stulecie nie jest rokiem."

Tłumaczenie:A century is not a year.

4 lata temu

7 komentarzy


blazej.siennicki

Czemu musi być 'a' przed century?

4 lata temu

pkrysiak

Bo mówimy o stuleciu jako zjawisku, a nie tym, konkretnym stuleciu (np. XIX wieku).
Mówiąc ogólnie, stosujemy a, gdyby zaś chodziło nam właśnie o jakieś konkretne stulecie, np.
"Leonardo da Vinci żył w piętnastym stuleciu."
wtedy użylibyśmy the.
"Leonardo da Vinci lived in the fifteenth century."

4 lata temu

Nobiliti

W niektórych zdaniach przed rzeczownikami nie dajemy ani 'a' ani 'the'. Jest jakaś reguła? Dlaczego tak jest?

3 lata temu

Yola448704
Yola448704

a year, a century - jakiś rok, jakieś stulecie
the year, the century - (ten) rok, (to) stulecie

years, centuries - jakieś lata, jakieś stulecia
the years, the centuries - (te) lata, (te) stulecia

Pojęcia ogólne (rzeczowniki niepoliczalne) nie wymagają przedimka: love, happiness, poverty,
bread, milk, coffee, sugar, butter, beer, flour, etc.

Czasem rzeczowniki niepoliczalne są traktowane
jak policzalne i wtedy wymagają przedimka:

A coffee, please - (Jedna) Kawa, proszę
(jedno zamówienie/ szklanka/ filiżanka)

Two beers, please - Dwa piwa, proszę
(dwa zamówienia/ porcje/ butelki/ kufle)

2 miesiące temu

lukas--93

Czy 'age' nie oznacza też 'stulecia' ??

4 lata temu

AnnaPeplin
AnnaPeplin

Nie to age oznacza wiek!!!

3 lata temu

Akoiraw

''Age'' oznacza wiek, np. W dowodzie będzie wiek/age: Wiak owej osoby. Mam nadzieję że pomogłam :)

1 rok temu