دوولينجو هو أشهر طريقة لتعلم اللغات في العالم. والأفضل من ذلك، إنه مجاني 100%!

"أعدّ الشطائر."

الترجمة:Make the sandwiches.

منذ 4 سنوات

14 تعليقًا


monahelal

ليه مكتبش prepare بدل make

منذ 4 سنوات

Mary_ah

تمت إضافة prepare :)

منذ 4 سنوات

ah.hashem

مالفرق ؟

منذ 3 سنوات

Mary_ah

make = قم بعمل, prepare = قم بتحضير. :)

منذ 3 سنوات

ahmad255

ليه مفيش فاعل؟

منذ 3 سنوات

abdookhaled

لماذا خطا prepare the sandwiches

منذ سنتين

Rawan145701

ايش الفرق بين make و prepare ؟؟؟؟؟

منذ سنتين

hnfN1

Prepare sandwiches

منذ سنتين

adnanaboabdo

ليش ما حطينا( I )

منذ شهرين

MaisaaDall

هي الكتابة بالعربي مش واضحة ظننت اعد يعني ارجع

منذ 4 سنوات

samiraazgn

the sandwiches are prepared ما المشكلة هنا

منذ 3 سنوات

Mary_ah

جملتكِ ليست مقبولة لأنها تعني "الشطائر أُعدت". :)

منذ 3 سنوات

hatoma71

فعل الأمر في اللغة العربية بدون همزة ، فالجملة الصحيحة ينبغي أن تكون هكذا : " اعدّ الشطائر"

منذ سنتين

Rahma_abaza

المفروض مادام بتكلم عن نفسي يبقي فيه i في اول الجمله

منذ 15 ساعة