1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sendika herkesin aynı haklar…

"Sendika herkesin aynı haklara sahip olduğuna inanıyor."

Çeviri:The union believes that everybody has the same rights.

August 20, 2014

16 Yorum


HlyaCihangir

“to believe in ...=...inanmak.” Fiili yanında “in “ ile kullanılıyor. Bu cümlede neden “in” kullanılmadı? “İn “ yerine “that” mi geldi? Neden?


ersinturac

"believe in" şeklinde kullanılmalı.. orada bir hata olmuş.


HaRuNeKeR2

everybody yerine everyone kullandim kabul etmedi. birde cumledeki "that" kelimesinin ordako gorevi nedir bilen var mi


ozerc

Everybody tekil mi?


ItsThaKingHomie

Syndicate yanlış mı


ureinemetheus

"the syndicate" kullandığımda kabul etmemesi hiç ama hiç adil değil!


HaRuNeKeR2

burda inaniyor olmasi icim ing takisi gelmez mi? believes cumleye inanir anlami katmaz mi yani genis zaman


Anl870711

Ben de hala karıştırıyorum ama faydası olursa diye yazdım. Geniş zaman için -ing olmadan da tercümesinde şimdiki zaman kullanılıyor. Geniş zaman hem şimdiyi hem de ileriyi kast ettiğinden olsa gerek?


ersinturac
  • like / want / need / prefer / know / realise /understand /recognise / believe / suppose / remember / mean / belong / fit / contain / consist / seem birkaç tane daha vardı bu filler + ing almazlar...

Hikmetlim

Neden everbody have değil de "everybody has" diyoruz


ersinturac

everybody anlamı her ne kadar herkes olsada tekil değerlendirilir. tekil değerlendirildiği içinde s takısı alması gerekir. have + s = has ...


handandilek

"The union believes everyone has to the same rights" cevabı kabul edilmeyerek "The union believes everyone has got the same rights" cevabını verdi. Burada neden to kullanmayıp has got kullanilması gerektiğini açıklayabilir mi acaba? Gercekten çok kafam karıştı. Yardımcı olursanız çok sevinirim.


haki.76

have to , has to , "yapmak zorunda" anlamı taşıyor "must" gibi


TurkishBoy54

Liberties neden kabul edilmedi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.