"Spanish is her mother tongue."

Fordítás:Spanyol az anyanyelve.

August 20, 2014

8 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


Batorka

mother tongue??? elnézést, de ez nem véletlenül mother language? hiszen nem a szánkban lévő nyelvről beszélünk.


szulovszky

Nem! "Mother language" nincsen! Vagy "mother tongue", vagy "native language"!

Gondolom náluk is ugyan úgy jött ez, ahogyan nálunk is. A nyelvünk fontos a beszédhez és mivel az anya állandóan a gyerek mellett van, leginkább tőle tanulja azt. De ez csak tipp! :)


pezzonovante1

Ez azért furcsa annak, aki nem angol, mert pl. nekünk a nyelv egy szó, valamint aki olyan szerencsétlen, mint én, hogy emlékszik arra latinul, hogy "lingua materna", el is rontja rögtön a mother language-dzsel.


haze68

szintén a google első oldán. még hogy nincs.

http://www.un.org/en/events/motherlanguageday/


Gy.B.

Éljen! Találtál egy oldalt. A több száz olyan oldal mellett, ahol azt magyarázzák, hogy NEM "mother language". (Egyébként azért nem, mert az angol anyanyelvűek azt mondják, hogy "mother tongue", és a legtöbbjük nem is tud az unescoról)

Lehet, hogy az unesco oldalának direkt rossz a címe, pl. figyelemfelkeltésből.


Gy.B.

Ismét javaslom a google használatát... Csodákra képes...

A LEGELSŐ TALÁLAT! (Még csak kattintani sem kell)

"A first language (also native language, mother tongue, arterial language, or L1) is the language(s) a person has learned from birth or within the critical period, or that a person speaks the best and so is often the basis for sociolinguistic identity (citation needed)."


Katalin5246

Bocsánat, helytelen volt a jelentésem. Többször elolvasva, helyes a Doulingo fordítása. KÖSZI.


BcsiViola

Her mother = Az ő anyjának

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.