"I use the plate."

Çeviri:Ben tabağı kullanırım.

4 yıl önce

63 Yorum


EypYILMAZ

Arkadaslar oradaki "the", belirli bir tabak olduğunu ifade ettiği için sadece "tabak" olarak çevirmek tam doğru kabul edilmemiş olabilir, burada "tabağı" demek bizi en doğru çeviriye götürecektir. İyi çalışmalar.

3 yıl önce

ozlemnur63

Sayın Yılmaz, sanırım burada göz ardı ettiğiniz tabak veya tabağı tartışması değil, burada söz konusu olan bu alıştırmanın iki cevabı vardı ve biri "ben tabak kullanırım" ben de "tabak kullanırım" olarak çevirdim ve yanlış dedi! "Tabak kullanırIM" daki son ek zaten gizli özne olan BEN'i ifade ediyor. Ben tabak kullanırım=tabak kullanırım dır ise niye kabul görmüyor diyorum. Bu konuya bir açıklık getirebilir misiniz???

3 yıl önce

ferdi48130

Özlem hanım sizin yanlışınızda benimki gibi the dan kaynaklanan tabağı doğru tabak ise yanlış kabul ediliyor özne ile alakası yok belkide (tabağı kullanırım) doğru diyecek.

2 yıl önce

YunusEmreo6

The plate oldugu icin belirli bir tabaktan bahsediyordur. Oyuzden tabagi olarak cevrilmeli.

3 yıl önce

_Ayca_

Tabagi yerine tabak olmaz mi

3 yıl önce

murathannn

Aynen ya bende oyle yaptim

2 yıl önce

Tarik_2003

olmamasının nedeni 'the' derken birşeyi kastetmesi. yani siz bir tabak gösterip 'Ben tabak kullanırım' diyemez, !ben tabağı kullanırım' dersiniz

2 yıl önce

ferdi48130

Tabak yazmıştım olmadı ama neden olmadığını anladım the plate tabağı.

2 yıl önce

Tarik_2003

olmamasının nedeni 'the' derken birşeyi kastetmesi. yani siz bir tabak gösterip 'Ben tabak kullanırım' diyemez, !ben tabağı kullanırım' dersiniz

2 yıl önce

halil812889

Walla bu kadar adam tabak, tabağı arasın da kalmış benim gibi

3 yıl önce

ayeakta5

Ayyyyyyyyyyyyyyynen

1 yıl önce

cansudiram

Doğru cevap "tabağı" kullanırım olduğu için siz birinci tekil şahıs zamirini belirtseniz de belirmeseniz de "tabak" yazdığınız takdirde yanlış kabul edilecektir.

3 yıl önce

YoYoKardel

Attım tuttu vay bee jakdjjfjfjkrkjrjtktjjt

10 ay önce

canergb

Türkçede "ben tabağı kullanırım" tek başına yeterli olmaz. İşaret sıfatı "o/bu/şu" eklemek gerekir. Orjinal metinde işaret sıfatı olmadığından "Ben tabak kullanırım" en doğru çeveridir.

3 yıl önce

ferdi48130

Arkadaşlar burada tabağın önündedi the tabağın belli bir tabak olduğunu kastettiginden dolayı tabağı denilmesi lazım hani the ne işe yarıyor anlamadım bir türlü diyordunuz ya işte bize fırsat ben bile :) anladım gibi ...

2 yıl önce

YusufEfeMercan

Aynen

1 yıl önce

ozlemnur63

Sayın canergb halen tabak, tabağı tartışmasıymışçasına cevaplandırma gelmeye devam ediyor!!! Bilgilendirmeniz için teşekkürler ama tartışma bu değil, lütfen benim sorumu ve EypYILMAZ'a cevabımı okuyarak bu tartışmaya bir yön verirseniz sevinirim. Saygılar..

3 yıl önce

Gamze637906

Özlemcim zaten ben tabak kullanırım çümlesi yanlıs deniyorsa tabak kullanırım cümleside bir seyi degistirmez o da yanlis kabul ediliyor cunku arkadaslarin dedigi gibi the plate denmiş o zaman sen bir de tabağı kullanırım ı bir dene derim.

3 yıl önce

ozlemnur63

Gamzeciğim yaklaşımın ve bilgin için çok teşekkür ederim... Ben bu cevabımdan sonra bu tartışmayı takip etmeyi bırakıyorum. Çünkü doğru cevaplar ve bazı yersiz cevaplar birbirine karıştı ve tartışma anlamını yitirdi. Zira bazı kişiler bilgi vermek amacıyla yazarken bazıları ise bu amaçtan uzaklaşıp konuyu düzgün tartışma ortamından çıkaran yazışmalar yapıyorlar. BEN SEN DAHİL SADECE BİLGİ AMAÇLI YAZABİLEN KİŞİLERE TEŞEKKÜR EDİYORUM... Tartışmadan ayrıldığım için bundan sonra yazılanlar takibimde olmayacak ve tarafımca okunmayacaktır...

3 yıl önce

Yaren617655

Ben tabak kullanırım olmuyor

2 yıl önce

PnarAltnta

The belirli nesneler için kullanilir. O yuzden tabak degil tabağı olacak

2 yıl önce

MrALTINBAY

Tabak kullanmak nedir ya böyle cümle mi olur

2 yıl önce

Erturul190

"Ben tabak kullanırım." Olmaz mı?

9 ay önce

yilmaz334108

Plate tabak use kulanmak

9 ay önce

AliKoyuncu2

Nasıl kullanorsaniz kullanin tabağı kirmayin yeter

5 ay önce

KaanMantas

Platenin google ceviride ne kadar cok anlami varmis ya

2 yıl önce

unalneyis

us la use nin ne farkı var

2 yıl önce

hhuseyinaltin

Us = Bize demekdir. Use = Birşeyi kullanmak anlamındadır.

2 yıl önce

FatmaZehra831724

Tabak yazsak ne farkeder

2 yıl önce

melikekbra1

Ben tabağı kullanırım cümlesi ile ben tabak kullanırım cümlesinde bi belirtme farkı yok bence türkçe için. Tabak dediğinde de tabağı dediğinde de aynı belirsiz bir tabaktan bahsediyoruz. Sarı tabağı deseler yada meyve tabağı deseler anlarım ama bence tabak da kabul edilmeli

2 yıl önce

esra194321

Use yerine yanlislikla us yazdim bundan sonra iki kere kontrol edicem

2 yıl önce

ErenPvo

Ben tabak kullanırım dedim kabul etmedi

1 yıl önce

Erden472505

Çok kötu

1 yıl önce

Erden472505

Cokkkkkkkkkkkkkkkk ama cokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kotüüüüüüüüüüü

1 yıl önce

baris777395

Abi bisey dicem "the" sahiplik mi katiyo bugun bizim ingilizceciye sordum oyle bi kural yok dedi

1 yıl önce

YusufEfeMercan

Bence orada tabaga i eki eklenmemeli

1 yıl önce

Elif.33

biliyor musunuz yanım da kardeşim tatlı Hamza var.

3 yıl önce

Elif.33

erkeklere ise kim bilir ne kadar yakışıklıdır diyor

3 yıl önce

ferdi48130

Tavernaya gidecem tabakları kıracam sitres atacam :)

2 yıl önce

MjdatTRKME

O tabağı kullanırım yazdım kabul etmedi

3 yıl önce

baysalsema

Yeter be tabaktan soğudum ne tabakmis ne desem yanlıs diyo zaten >_<

3 yıl önce

ferdi48130

Tencereden ye >~<

2 yıl önce

ozlemnur63

Değerli arkadaşlar bu konuyu okumadan halen tabak, tabağı tartışmasıymışçasına cevaplandırmalar yapıyorsunuz. Benim sorum tabak-tabağı üzerine değil! Hepinize bilgilendirmeniz için teşekkürler ama tartışma bu değil, lütfen benim sorumu ve EypYILMAZ'a cevabımı okuyarak bu tartışmaya bir yön verirseniz sevinirim. Özelikle duolingo'da bu konuda tecrübe sahibi olanlardan halen bir cevap alabilmiş değilim. Saygılar..

3 yıl önce

ozlemnur63

Değerli arkadaşlar bu konuyu okumadan halen tabak, tabağı tartışmasıymışçasına cevaplandırmalar yapıyorsunuz. Benim sorum tabak-tabağı üzerine değil! Hepinize bilgilendirmeniz için teşekkürler ama tartışma bu değil, lütfen benim sorumu ve buraya yazan herkese verdiğim cevapları okuyarak bu tartışmaya bir yön verirseniz sevinirim. Özelikle duolingo'da bu konuda tecrübe sahibi olanlardan halen bir cevap alabilmiş değilim. Burada ingilizceyi çok iyi bilen tecrübeli yazan arkadaşların mevcut olduğunu başka tartışmalarda görüyorum. Lütfen bu tartışmaya gerçek bir nokta koyacak böyle bir arkadaş/arkadaşlardan cevap bekliyorum. Aksi takdirde bu sorunun cevabını duolingo olarak yeniden düzenlemeniz gerekiyor! Saygılar..

3 yıl önce

okosebent

ikidebir sanki çok önemli bir yanlışlık olmus gibi tartismaya yon vermekten bahsediyorsunuz. onemli bir ayrinti degil ama evet hata var ben tabak kullanirimla tabak kullanirim ayni seyler rapor edin duzeltmeleri icin.

3 yıl önce

ozlemnur63

Önemli bir yanlışlık gibi algılayan sistem ki aynı şey dediğiniz şeyi kabul etmiyor ve arkadaşlar açtığım tartışmanın haricinde başka başka cevaplar verdikleri ve ben sorduğum sorunun cevabını kimseden alamadığım için yazıp durdum. Ve rapor ettim tabiki ama halen bununla ilgili bir cevap gelmedi maalesef, onun için de boş yere konu uzuyor, düzeltme yok, iletişim yok! Duolingo'nun bu anlamda 9 aydır sessiz kalması, gerekli düzeltme yapıldı yapılmadı vs bilgisinin de olmaması enterasan...

3 yıl önce

EtkaCandemir

Ayni seyi soylemektwn vazgec

3 yıl önce

ozlemnur63

Eğer verilecek doğru DÜZGÜN cevabın varsa yaz vazgeçeyim ama eğer yoksa o zaman sen kendini bu tartışmaya girmek için zorlamaktan vazgeç!

3 yıl önce

ferdi48130

Özlem hanım konuya objektif bakmıyorsun takıldın gizli özneye Tabak kullanırım diyorsun ve ben demek zorunda değilim diyorsun bu konuda haklı sın ama kabul edilmeme nedenin the dan kaynaklanan belli bir tabak yani tabağı yazmadığından dolayı cevabın kabul edilmemiş

2 yıl önce

ozlemnur63

ben bu çeviriyi tabak kullanırım olarak yaptım, cevaplardan biri ben tabak kullanırım diğeri ise ben tabağı kullanırım. Cevaplardan biri olan ben tabak kullanırım ile benim cevabım olan tabak kullanırım arasında hiç bir fark yok neticede tabak kullanırım cümlesinin içinde de gizli özne olarak ben var, her iki cümlede tabak kullanırım olarak bitiyor, başında ben olup olmaması cevabı yanlış kılmaz diye düşünüyorum.... Ne dersiniz?

3 yıl önce

SelinNehirgmsdl

Hayır öyle bir şey olamaz çünkü plate demiyor the plate diyor herhangi bir yabaktan bahsetmiyor o tabaktan bahsediyor. İyi ingilizceler

3 yıl önce

ozlemnur63

Sayın selinnehir halen tabak, tabağı tartışmasıymışçasına cevaplandırma geliyor. Bilgilendirmeniz için teşekkürler ama tartışma bu değil, lütfen benim sorumu ve EypYILMAZ'a cevabımı okuyarak bu tartışmaya bir yön verirseniz sevinirim. Saygılar..

3 yıl önce

mehmet1316

Ben fransızca öğreniyorum ve çevirirken de eğer verdiği her şeyi yazmazsam yanlış sayıyor. Haklısın bu durumu duolingoya bildirmediyseniz bildirmenizi tavsiye ederim. Ora size 'I' yazdığı için maalesef özneyi de yazmanız gerekiyor

3 yıl önce

EtkaCandemir

Ya iste yazilmasi gereken sey tabagi iste ne uzatiyonuz

3 yıl önce

EtkaCandemir

Dimi

3 yıl önce

ferdi48130

Ya özlem yanlış bir şeyin var tabak yanlış tabağı doğru ve bunun üzerine doğru şeyin olan gizli özne muhabbetini doğru diye yırtınıyorsun gizli öznen doğru zaten ama yanlışı gör lütfen ya yalvartma adamı amk.

2 yıl önce

murat_ay1975

bence haklisin, bende tabak kullanirim dedim, yanlisi verdi.☺

3 yıl önce

MustafaEvl

katılıyorum. Aynen

3 yıl önce

Elif.33

ben tabak kullanırım dedim Hamza ablallar kim bilir ne kadar güzeldir diyor

3 yıl önce

okosebent

evet dediğiniz gibi o zaman yanlışlığı rapor edin.

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.