1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "De man eet een citroen."

"De man eet een citroen."

Vertaling:The man eats a lemon.

August 24, 2014

12 opmerkingen


OhpaSurft

+The man eats a lemon =3e persoon enkelvoud = stam+ s


ElfjeMorte

Wie weet waarom het eats is en niet eat


Chiquitasss

Het is eats omdat het He of She is. Bij die twee vormen is het altijd meervoud. Oki doki?? :)


imane71171

ja goede vraag ik weet het zelf ook niet


Chiquitasss

Bij she en he is het altijd meervoud onthoud dat. Schrikf het desnoods op op een blad papier heb ik ook gedaan! Onthoud vele beter


sva2007

ik had: the man eats a citron. telt ie gwoon fout


Animiles

Mijn vorige reply was niet goed geformuleerd en kreeg de downvotes die hij verdiende, dus ik heb iets meer informatie opgezocht. In het kort: 'citron' is niet het Engelse woord voor 'citroen', ondanks dat de woorden op elkaar lijken. (Een kwestie van 'False Friends')

Het engelse woord citron refereert naar de vrucht van de 'Citrus medica', oftewel de Sukadeboom. Vroeger werd een citroen wel als Citrus Medica geklassificeert, maar tegenwoordig is deze variƫteit bekend als de Citrus limon welke in het Engels 'Lemon' genoemd wordt.

Het Nederlandse woord 'limoen' is een 'Citrus aurantiifolia'. Dit is in het Engels een 'lime' Er zijn echter meerdere soorten citrus vruchten die in het Engels 'lime' genoemd worden, maar de Citrus aurantiifolia wordt het meeste gebruikt.


Dogan81

It still confuse me with man/men. The e an a for the male figure?


shannon6287

Man is 1 person men are 2 or more persons


Sharon516367

Is het eat of eats ik snap het nie


Chiquitasss

Eats omdat het He of She is . dat moet je onthouden bij die twee vormen is het altijd meervoud. Snap ie?

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.