"Kínába utazunk februárban."

Fordítás:We travel to China in February.

4 éve

4 hozzászólás


Gizus123

Ebben az esetben miért nem jó a trip a travel helyett? Van valami szabály, amely szerint ezeket alkalmazni kell?

4 éve

Lyzbet

Nézzük meg, mi a különbség az „utazás” alábbi szinonimái között:

travel/journey/trip/voyage:

TRAVEL

1) travel (ige): utazni: I love to travel during the summer holidays. * This year I plan to travel all around the Iberian Peninsula.

2) travel (főnév): utazás

  • Általános fogalom az utazásra: Travel broadens the mind.

  • Lehet szó valakinek az utazásairól: travels: His travels abroad provided lots of background material for novels he wrote.

3) travelling (főnév): utazás Ez is általános fogalom, ami magára a cselekvésre vonatkozik: Travelling by boat between the islands is less tiring than travelling by road. * I don't do as much travelling as I used to now that I'm retired.

  • Szóösszetételek:

travel documents : útiokmányok: Make sure you keep all your travel documents safely.

travel sickness : utazási rosszullét, utazási betegség: Some of you may suffer from travel sickness.

air travel : repülőút, repülés, repülővel való utazás: Air travel may well give you a bumpy ride.

JOURNEY 1) journey (főnév): utazás

  • egyetlen konkrét utazás, mely járművel történik: The journey from London to Newcastle by train can now be completed in under three hours .
  • A journey szóval jelzett utazásról elmondhatjuk, hogy mennyi ideig tart, ezt a take vagy a last szavakkal fejezhetjük ki: How long did your journey take? - Oh, it lasted for ever. We stopped at every small station.
  • Szóösszetétel: make a journey: utazni

2) journey (ige): utazni:

  • formális vagy költői stílusban használjuk: We journeyed /travelled between the pyramids in Mexico on horseback. TRIP

trip (főnév): utazás, kirándulás, út

  • több, mint egy út, inkább oda-vissza út, kirándulás: The trip went well. It was an old car, but we didn't break down in four weeks of travelling.

  • Szóösszetételek:

go on a trip: kirándulásra menni, kirándulni

day trip: egynapos kirándulás: I went on a day trip to France. We left at 6.30 in the morning and returned before midnight the same day.

round- trip: oda-vissza út: The round-trip ticket enabled me to visit all the major tourist destinations in India.

business trip : üzleti út: Where's Laurie? ~ He won't be in this week. He's gone on a business trip to Malaysia and Singapore. VOYAGE

voyage (főnév): hosszú utazás, nem feltétlenül kedvtelésből, legtöbbször hajóval, esetleg űrhajóval. Általában nem használjuk jelenbeli utazásra, inkább olyanra, ami történelmi jelentőségű: Christopher Columbus’s second voyage (1493 - 96) led to the discovery of several Caribbean islands. On his third voyage (1498 - 1500) he discovered the South American mainland.

4 éve

Gizus123

Köszi, ez igazán kimerítő válasz volt. Ebből az következik, hogy a trip önmagában nem ige, egyszeri (oda-vissza) utazást jelent. A jelen példamondatunk a trip szó használatával így helyes lenne: We go on a trip to China in February?

4 éve

barnak01
barnak01

Köszönöm Lyzbet, ez tartalmas és összeszedett leírás volt, sőt még a példamondataidból is sikerült néhányat nagyjából lefordítanom! :-D. Szerintem megérdemelsz munkádért egy Lingot-ot. :-)

3 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.