"Het avondeten is vis."

Vertaling:The dinner is fish.

4 jaar gelden

6 opmerkingen


pandagirrrl

je kan toch ook gwn meal i.p.v. dinner?

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod
  • Meal = maaltijd (kan elk moment van de dag zijn)
  • Dinner = avondeten
1 jaar gelden

Host_melvin

de avondeten is vis

4 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Het basiswoord in avondeten is "eten". Men zegt "het eten" en daarom is het "het avondeten".

4 jaar gelden

MenaHabash

nee, het is 'de avond' dus de avondeten

3 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Nee, zo werkt het niet. Eten blijft een het-woord, ook als er iets voor geplakt wordt. 'Het eten is vis'. Welk eten is vis? 'Het avondeten is vis'.

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/lidwoord

Hier staat een voorbeeld 'De vrouw stond in het winderige bushokje te wachten.' Er staat 'het bushokje', omdat 'hokje' een het-woord is.

3 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.