"أين محطّة الحافلات؟"

الترجمة:Where is the bus station?

August 26, 2014

6 تعليقات
هذه المناقشة مغلقة.


NorahA1

Where is the buses station? لأن "حافلات" جمع ، و "حافلة" تقابلها كلمة bus !!


FaroukZeino

"bus station" مصطلح يعني محطة الحافلات


NorahA1

Got it! Thank you!


Kfpg7

لو سمحتو مع where بتجي are ليش هون حطو is


Dev_Muhammad

لا مش شرط يأتى are مع where بيبقى حسب الفاعل سواء عاقل او غير عاقل ولو جمع ولا مفرد هنا بيسأل عن محطة الحافلات يعنى مفردة وغير عاقل ايضا يبقى تاخد is انتى ممكن يكون اتخدعتى فى كلمة حافلات على اساس انها جمع بس دى وصف لكلمة محطة اللى هى مفرد اتمنى يكون المعلومة وصلت بالتوفيق

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.