1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "إنهم يكتبون لعقود."

"إنهم يكتبون لعقود."

الترجمة:They write for decades.

August 26, 2014

20 تعليقًا


Saraex8

ايه الفرق لو قلت they أو they are ?


AdamElkhattab

بإضافة فعل مساعد are .. ستكون الجملة فـ المضارع المستمر - Present Continuous وعندها...

سيكون المعنى أن الحدث - الكتابة - يحدث الآن .. وهو لا يتوافق مع المعنى!


TGtK15

أليست كلمة يكتبون مضارع مستمر


sulimanalz

والله تعبت وانا ابحث علي متابعين كلهم ماعندهم حماسة


rpWKi

نفس الموضوع


e4wn6

Yeah i see you that


ShadyMAboelela

ما الخطأ لو قلت many years


mazinjaafa

They تسخدم للناس انت لست منهم اما they areللاشارة للناس وانت جزء منهم


AbdallaW

خطأ الفرق في الأزمنة فقط


TGtK15

اذا كنت واحدا منهم معناها we


tamo620984

العقد ايضا يكتب contract


hadeer463094

العقد هنا اللى هو عدد من السنوات 10 سنين اما contract ف دا معناه عقد قانونى اوعقد شراكه


Sadek12345678

ما الفرق بين off و for


new44ever

why "they are writing" is wrong?


mmubPz

الإجابة الصحيحة for وليست of لانها تعتمد على معنى الجمله **انهم يكتبون لعقود وليست انهم يكتبون العقود


walooabdal

لان الحقيقة او الجمل الوصفة يتم كتابتها. باالمضارع البسيط


mXuL4

For الى
و off مثل office مكتب يعني كلمتين غير ان شاء الله نحفظ اللغة الإنجليزية


ahmed562762

ليه they write contracts غلط


raniaragab12

امتي تيجي at وfor ,,مع التواريخ والسنون


moumeni1986

They write for decades

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.