"He sleeps and I cook."

Çeviri:O uyur ve ben yemek yaparım.

4 yıl önce

30 Yorum


mhmmt213

"o uyur ve yemek yaparım" olmadı

3 yıl önce

borabora16

Olmaz zaten

3 yıl önce

semihsefer

Neden olmaz?

2 yıl önce

damlaemiri

o uyur ve BEN yemek yaparım ama sen BEN yazmayı unutmuşun

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

sizce bu cümle mantıklı mı? Eğer iki tane öznemiz varsa ikisini de kullanmak zorundayız yoksa saçma bir cümle çıkar ortaya

3 yıl önce

semihsefer

Selcen Hanım, "He sleeps and I cook. " --->"O uyur ve yemek yaparım" cümlesinde "...yaparım" kelimesinde ki -ım eki zaten (ben) gizli özne olmuyormu ki kabul etmiyor? Açıklarmısınız?

2 yıl önce

wYr7RJKj

o uyur ve ben yemek yaparım ile o uyur ve yemek yaparım aynı anlamda değil mi we sleeps e uyuruz yazdım kabul etti bu ne mantık

1 yıl önce

incikin_
incikin_

Bildiğim kadarıyla, Türkçede "ve" ile bağladığımız iki cümle farklı öznelere sahipse (örneğin "o" ve "ben"), bu duruda iki özneyi de belirtmemiz gerekiyor.

"O uyur ve [ben] yemek yaparım." cümlesindeki özne eksikliği nedeniyle yanıtınız kabul edilmemiş olabilir.

Doğru kabul edilecek çeviriler kursu hazırlayanlar tarafından teker teker eklendiğinden Türkçedeki dilbilgisi kurallarına veya yaygın kullanıma uymayan çeviriler doğru kabul edilmeyebiliyor.

1 yıl önce

wYr7RJKj

sizce haklılar mı ?

1 yıl önce

wYr7RJKj

gizli özne var yemek yaparım diyen kim ben

1 yıl önce

mustafaselviolu

I=ben he sleeps and I cook

2 yıl önce

ZeynepYarenW

Kadının okuyuşu bitiriyor

3 yıl önce

nevin651120

Cook pisirmek degilmi ne pisircek yemek nerde

2 yıl önce

mustafaselviolu

cook yemek pişirmek demek yani food kelimesine ihtiyacımız yok

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Türkçede birden fazla sözcükle ifade ettiğimiz şeyler bazen İngilizcede tek bir sözcükle karşılanabiliyor. Örneğin:

yemek yapmak: cook
Yemek yapıyorum. (= I'm cooking.)

ders çalışmak: study
Ders çalışıyorsun. (= You're studying.)

dans etmek: dance
She is dancing. (= O dans ediyor.)

1 yıl önce

Berfuelifkibar

Çok doğru ya

4 ay önce

yagmurderdiyok1

Hello

1 yıl önce

Looney52

and,ünd diye mi okunuyor.Ben mi yanlış anlıyorum.

3 yıl önce

TamerBurak

Duyduğun şeyi yaz diyor. Bende he sleeps and I coke yazdım kabul etmedi saçmalık

3 yıl önce

smailSefer

Cook diyor coke demiyor

3 yıl önce

nevin651120

Food yok

2 yıl önce

sabri566422

Ben present simple ın sadece geniş zamanı kabuk emesini anlamıyorum. Türkçe kullanımıyla şimdiki zaman ile de yazılabilmesi gerekir. Sonuçta Simple present sadece tekrarlanan durumlar için kullanılmıyor

2 yıl önce

remPolat1

Clok diye duydum , sanırım bende sorum var

2 yıl önce

Meka1105

yemek yapmak make food demek daha doğru olmazmıydı

2 yıl önce

hasan814999

O uyur ve ben yaparim yazdim fakat olmadi ben yemek ifadesi goremedim

1 yıl önce

nazlieren2

Ne bicim ya yemek yok ki

1 yıl önce

Burak868338

Burada yemek kelimesi nerede, cumle sonunda food yazmasi gerekmiyor mu

1 yıl önce

yasom7

Dogru yaptim ama yaparim nerde onu anlamadim

1 yıl önce

Eseryuksel09

Bu kadın yerine Celine Dion olsa süper olur. O daha anlaşılır konuşuyor.

1 yıl önce

Burakfans

O uyur ve ben pişiririm yazdım kabul etti

7 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.