"الحيوانات تلعب."

الترجمة:The animals play.

August 28, 2014

7 تعليقات


psYg5

مش المفروض الحيونات جمع والجمع لا يضاف له the ... ارجو الرد

June 24, 2018

Dxemus

ماهو المفروض تكون plays ؟

August 28, 2014

e-nawar

في زمن المضارع البسيط يُضاف s للفعل مع المفرد الغائب He/She/It

أما هنا "الحيوانات" جمع لذلك لا يضاف شئ للفعل.

أمثلة:-

  • The animal plays.
  • The animals play.
August 28, 2014

Baleegh66

جزاك الله خير. شكرا

August 2, 2015

princessehanan

يعني ممكن نكتب احد الخيارين ؟ the animal plays or the animals play ? صح ؟ لانو للان s الملكيه مش قادره استوعبها

February 22, 2016

7amoTamer

المفروض تكون The animals are playing لانه زمن مضارع

August 16, 2016

ivnB14

؟

December 23, 2018
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.