1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Siz evinizi ona satacak mısı…

"Siz evinizi ona satacak mısınız?"

Çeviri:Will you sell your house to him?

August 28, 2014

10 Yorum


cevik29

Him yerine Her yazdım kabul etmedi


ferhathali

House yerine home kullandım kabul etmedi


omercito

"Home" yaşadığımız yer olan evi ifade etmek için kullanılır; varsa aile ortamını, ev ortamını niteler. "House" dediğimizde ise o mimari yapıyı kastederiz.

Ev ortamımızı satmamız mümkün olmayacağı için burada "house" kullanmamız gerekiyor.


Yuush.z80

home soyut bir şey. Bir apartman, bir site, bir ev, bir ülke bile "home"in anlamına geliyor fakat house somut bir şey:


KadirAkpna4

Will you sell him your house?


p1naru

Will you sell to him your house. Şeklinde yazılması neden yanlış kabul edildi?


Yuush.z80

Çünkü o zaman "to" yok. Kural şöyle: Sell şey to birisi ya da Sell birisi sey

İngilizcenin eki yok, o zaman bu kurallar çok esnek değil


Guven_Acar

"To Him" yerine "To it" kullanımı yanlış mı?


Yuush.z80

to it = bir şeye, bir eşyaya, tanımadığı bir hayvana, soyut bir şeye vb. to him = bir erkeğe, bir adama to her = bir kadına, bir kıza "Sell" fiili sadece "to her" ya da "to him" olabilir, çünkü bir hayvana bir şey satmak biraz değişik geliyor. Türkçem yanlış ise kusura bakmayın


Yuush.z80

"Will you sell him your house?" de kabul edilmesi lazım.

•Sell something to someone

ya da

•Sell someone something

Örnekler:

•I'm hoping she'll sell me her car. Kaynak: Cambridge Dictionary https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english-turkish/sell

sell somebody something (for something) I sold James my car for £800.

Kaynak: Oxford Learner's Dictionary https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/sell_1?q=sell

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.