1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I am cold. May I close the w…

"I am cold. May I close the window?"

Çeviri:Ben üşüdüm. Pencereyi kapatabilir miyim?

August 28, 2014

12 Yorum


goodtimee

Üşüdüm yerine üşüyorum da denebilir bence :)


ilknr1

"Can i close the window." da diyebiliyoruz sanırım. İkisi arasındaki fark nedir? Teşekkürler.


ugurcansayan

"May..." izin isterken kullanılan, resmî kalıptır. "Can..." ise yeterlik belirten veya izin isterken kullanılan gayruresmî kalıptır. Arkadaşlarınızdan veya samimiyet kurmak istediğiniz kişilerden "can" ile istekte bulunabilirsiniz.


gunerkls

"May" i soru cümlesi haricinde kullabilir miyiz?


mizinamo

Evet.

"May I close the window? Yes, you may close the window."


yakup364558

nokta koymadık diye saymadı. al sana nokta .........


duyulavmi

"I am cold" burda geçmiş zaman nerede?


lalelalelale

ben üsüdüm ,pencereyi kapatabilirmiyim yazdım ve kabul edilmedi, nedenini sorabilirmiyim acaba diger pek cok soruda oldugu gıbı


zbahadir

Mı, mi, miyim, miyiz, mıyız gibi soru uzantıları ayrı yazılır.


A--U

'ÜŞÜDÜM' deyince ebemin üşüdüğünü mü söylemek istiyorum sizce? ha akıllı duolingo adminleri? türkçede bu cümlede 'BEN' KONULMAZ . ama sizin zeki programınız o 'ben'i koymayınca yalnış diyor. çüşş artık.


Subhan766166

Ayni cevabı yaziram kabul etmiyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.