Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Oni nigdy nie gotowali."

Tłumaczenie:They have never cooked.

4 lata temu

8 komentarzy


pelci

Had a nie have

3 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

"They had never cooked" = czas zaprzeszły.

Faktycznie są trzy możliwe tłumaczenie tutaj, a DL akceptuje wszystkie trzy:

"They never cooked" - Simple past

"They have never cooked" - Present perfect

"They had never cooked" - Past perfect

Wszystko zależy od kontekstu, a tutaj nie ma.

2 lata temu

buskes76

Pyt do mistrza en.; 1) "They never have cooked" - nie zalicza - czy faktycznie "never" wstawiłem w złym miejscu zdania czy powinno zaliczyć ? 2) czy "They have cooked never" będzie ok ? albo też 3) "Never They have cooked" ? - to mi się jednak nie podoba już "na oko" ;)

1 rok temu

WarsawWill
WarsawWill

Cześć (i Szczęśliwego Nowego Roku!)
Prawie zawsze mówimy "have never", np:
"They have never cooked us a meal"

Ale z rzadka "never have" jest możliwe, kiedy chcemy podkreślać fakt, a kiedy akcentujemy "have" (tu, narzekam):
"They never have cooked us a meal! And they probably never will!"

Nie mówimy 2) o 3), ale w pewnych okolicznościach możemy używać tak zwany "negative inversion", z czasem "perfect" i "such" o "so":
"Never before have they cooked us such a delicious meal"
"Never before had they cooked so well"
(Ale to jest bardzo rzadkie, a należy raczej w kursie awaansowanym)

1 rok temu

buskes76

A; 4) "They were never cooking"
5) "They have never been cooking"
6) "They had never been cooking"
??
gdyż oprócz tego że polskie zdanie do przetłumaczenia pozbawione jest kontekstu to do tego w formie niedokonanej dlatego także chyba odpowiednio Continuous'y powinny tu pasować. Tylko takie małe pytanko czy oby na pewno "never" wstawiłem w dobrym miejscu (po czasowniku posiłkowym).

2 miesiące temu

Kasia.cz

They never have cooked jest niepoprawne?

3 lata temu

Konrad-Michal
Konrad-Michal

Nie, okoliczniki never, always itp. wędrują między czasownik posiłkowy have a imiesłów przymiotnikowy bierny (past participle), w tym przypadku cooked.

3 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Generalnie nie mówimy tak, ale jest czasami możliwe. Zobacz moją odpowiedź do buskes76'a.

1 rok temu