1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Zij drinken bier."

"Zij drinken bier."

Vertaling:They drink beer.

August 29, 2014

14 opmerkingen


ilonadoorn

Ik snap niet waneer je nou eats of eat moet neerzetten

September 17, 2014

merel505

eats bij he, she of it en eat bij de rest

September 19, 2014

JHEdG

wij noemen dat op school de SHIT regel. S van she, H van he en IT van is gewoon.

October 16, 2014

Brigitte311

Bedankt ik vond dit ook moelijk

December 7, 2014

Shaniviett

Is er ook een ezelbruggetje voor wanneer je de n van aN moet gebruiken ? Ik ben al op.de hoogte van.de klinkers etc ben opzoek naar een.ezelbruggetje ? Weet iemand eentje ?

December 3, 2014

Elles144988

Ja de an is bij e u i o of a en a is voor de rest

October 21, 2015

ElenaDewy

Je gebruikt het onbepaalde lidwoord "an" voor substantieven die beginnen met een klinker, of nog, uitgesproken worden met een klinker als beginletter. Bijvoorbeeld: an apple. Je hoort bij apple dat deze begint met de klank van de klinker "a". Let op: er bestaan uitzonderingen zoals "a unicorn". Hoewel unicorn begint met de klinker "u", wordt dit woord met het lidwoord "a" geschreven, omdat je "unicorn" uitspreekt als "joenikorn". Je hoort als beginletter een "j" en dit is geen klinker, dus "a"!

July 9, 2018

samidude

Vaneer is "zij" "she", and vaneer is it "they"?

January 27, 2015

maxlol13

Als zij meervoud is is het they Als het enkelvoud is is het she

February 22, 2015

Maureen972297

Hz is het nu opeens they ipv she?

August 16, 2015

Elles144988

Het is zij drinken en drinken is meervoud en dan is het they want dat is ook meervoud en she is enkelvoud dat gebrijk je bij zij drinkt

October 21, 2015

CorenzaVan

Waarom moet er een they in de zin

May 4, 2017

LiviaE8

'They' staat voor 'zij' in het meervoud.

June 17, 2017

Hugo139082

De vertaling van "Zij" kan "they" of "she" zijn. Het is niet altijd duidelijk welke vorm gevraagd wordt. Soms is het zichtbaar aan het (werk)woord wat er achterstaat mv/ev maar in dit geval niet.

October 18, 2019, 4:50 AM
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.