1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Zij drinken bier."

"Zij drinken bier."

Vertaling:They drink beer.

August 29, 2014

15 opmerkingen


JHEdG

wij noemen dat op school de SHIT regel. S van she, H van he en IT van is gewoon.


Brigitte311

Bedankt ik vond dit ook moelijk


ilonadoorn

Ik snap niet waneer je nou eats of eat moet neerzetten


merel505

eats bij he, she of it en eat bij de rest


toby4762

Dat is duidelijk, nu nog onthouden ;-)


Shaniviett

Is er ook een ezelbruggetje voor wanneer je de n van aN moet gebruiken ? Ik ben al op.de hoogte van.de klinkers etc ben opzoek naar een.ezelbruggetje ? Weet iemand eentje ?


Elles144988

Ja de an is bij e u i o of a en a is voor de rest


ElenaDewy

Je gebruikt het onbepaalde lidwoord "an" voor substantieven die beginnen met een klinker, of nog, uitgesproken worden met een klinker als beginletter. Bijvoorbeeld: an apple. Je hoort bij apple dat deze begint met de klank van de klinker "a". Let op: er bestaan uitzonderingen zoals "a unicorn". Hoewel unicorn begint met de klinker "u", wordt dit woord met het lidwoord "a" geschreven, omdat je "unicorn" uitspreekt als "joenikorn". Je hoort als beginletter een "j" en dit is geen klinker, dus "a"!


samidude

Vaneer is "zij" "she", and vaneer is it "they"?


maxlol13

Als zij meervoud is is het they Als het enkelvoud is is het she


Toprak538632

Het is waneer niet vaneer


Maureen972297

Hz is het nu opeens they ipv she?


Elles144988

Het is zij drinken en drinken is meervoud en dan is het they want dat is ook meervoud en she is enkelvoud dat gebrijk je bij zij drinkt


CorenzaVan

Waarom moet er een they in de zin

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.