"Is this book yours?"

Translation:Er denne bog din?

August 29, 2014

7 Comments


danesenrico

why denne and not disse

November 18, 2018

suerad

Disse means those - denne means this


nopartyhorse

er det din bog? - er det ikke en lige så god oversættelse? eller talesprog?


bjarkehs

"Er dette din bog?" eller "Er den her din bog?". "Det" på dansk betyder ofte "that" når det er oversat.


TobiasJacobsen

"Er det din bog" behøver ikke nødvendigvis at betyde en bog, du peger på/har ved dig, hvor "denne" indikerer en du har i nærheden. Det er nok mere talesprog i den sammehæng, efter min mening, at sige "er det din bog?".


satbirkira

Why isn't it "er denne bod jers?"


Xneb
Mod

    "Er denne bog jeres" is an accepted answer, so, if what you wrote is how you spelled it, then it's due to the spelling.

    Learn Danish in just 5 minutes a day. For free.