"Hadd ébresszem fel!"

Fordítás:Let me wake him!

4 éve

13 hozzászólás


senorana

Let me wake it?????-ezt írta a duo helyesnek Let me wake up! Nem?

4 éve

FromLimerick

let me wake him up akkor már

3 éve

lhachtalion

Az sem jó. Csak let me wake him

3 éve

szabob74

Wake tsi, vagyis tárgyas ragozásnal nem teszik ki az "up" szócskát pl. Let wake me at seven. Keltsen/ébresszen fel hétkor. A feladatunkban hasonló a jó megoldás ! Tehát helyes.

2 éve

LszlGyrgy

Jelezd!

4 éve

lhachtalion

Valaki tudja, hogy miért nem jó a wake up felébresztésnek? Nem ez az első, hogy nem fogadja el.

3 éve

totha9
totha9

Wake helyett wake up-ot miért nem fogadja el?

3 éve

szabob74

Szintén ráfáztam a wake up-ra! Sokáig kerestem rá a magyarázatot, sajnos eddig biztosan nem tudom állítani, hogy megtaláltam. Mégis van egy kis fogódzkodóm, és pedig: Oxford Collocations dictionary for students of English 2002, wake szónál: 1. stop being asleep /példáknál használja a wake up kifejezést, de néha az up-t zárójelbe teszi, vagyis ki lehet hagyni. 2..make sb stop sleeping ( szerintem ez lehet a mi esetünk !) a következőket írja: -ADV. gently/ I woke him gently/up -VERB+WAKE,WAKEN be careful not to be/ Be careful not to wake the children!

Én ebbe az utolsó részbe helyezném a mi példamondatunkat, gondolok a let szóra, ami szerintem beleillik ebbe a 2-es sb stop sleepeng kategóriába.

Ha valaki értelmesebb választ tud, nagyon szívesen fogadom, várom.Megjegyzem, hogy a Phrasal verbs szótárban nem találtam meggyőző választ a mi esetünkre.

3 éve

gotaTemesv

Én sem értem miért nem jó a wake up. Gyerekként ezt tanultam.

3 éve

LadislavN

Elsőre szinte mindenki...

3 éve

Sztankay54

Ha már deleszerkesztenek ilyen mondatot legalább magyaráznák meg,DE nem csak próbáljunk vele kínlódni,míg ott nem hagyjuk. Köszönet a szerkesztőknek.

2 éve

Sztankay54

Az up miért van kihagyva ,pedig az hozzátartozó vonzat.

2 éve

Kinga48
Kinga48

Már elfogadja az 'up'-t is

1 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.