1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I walk by her side."

"I walk by her side."

Çeviri:Ben onun yanında yürürüm.

August 30, 2014

22 Yorum


DenizKama

Bu cümlede SİDE varken neden BY kullanılır? BY zaten "Yanında, yakınında" anlamını veren bir edat. SİDE desen "Yan, yandaki, yanındaki anlamlarıyla bir sıfat ve isim olarak bile "Yan, taraf, kenar" anlamlarıyla kullanılan bir kelime olduğuna göre neden BY ile SİDE bir aradadır? Ayrıca cümleden sadece BY'ı çıkarırsak Türkçe karşılığı ne olur ve sonra cümlede BY kalsın SİDE gitsin bu durumda Türkçe karşılığı ne olur? Cümleyi hiç bu açıdan düşündünüz mü?


Haggra

Onun tarafında yürürüm yanlış mı?


RolandA.

Değil. Raporlarsan eklerler.


EmrahOn1

By koymasak olmaz mi


Moon445977

Wite kullanmıştım bende by ı anlamadım.


muzoca

Moderatörlerden bu sorulara neden cevap yok?


Khaleesi309611

Ayni seyi yaziyorum nasil yanlis


batuhanbalta

ya bu by' ı ben anlayamıyorum e-kadar anlamı yok mu bunun.Bu cümleye bakarsak buraya bence 'at' de konur yanı anlamıyorum bu (by)'ı . sözlüğe bakıyorum orda başka bişeyler yazıyor yok -inden yok -sinden yok hakkı için yok -den böyle bin tane anlam çıkıyor .


GriAdam

By sözcüğü "tarafında, tarafından" anlamı katmaktadır.


yzb4

Ben onun tarafında yürürüm. Raporlarım. Hala kabul edilmiyor


cakar_ismail

DenizKama'nın sorusuna cevap veren olmayacak mı?


KalemSihir

"Onun yanından geçiyorum" google boyle ceviri yapmis


mehmetiren2

Butun bilmeyenler toplandik :)


AliEmreK.

by yerine to kullanamaz mıyız?


Pilot_candidates

by zaten yanında anlamı katmıyor mu "side " neden ?


aydin_79

Onun tarafinda yururum, neden yanlis olsun ki.


akasya232337

Bu cumlede genis zaman anlamini veren nedir


merttezcan2

hangi zaman olması gerekir ki sence ?


m.veysel

what is your name

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.