1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I have changed."

"I have changed."

Çeviri:Ben değiştim.

September 3, 2014

13 Yorum


.SOE.

''I have changed'' ile ''I changed'' cümleleri arasında anlam olarak nasıl bir fark var ?


Viforvendetta

present perfect ile yakın geçmiş zaman
simple past ile geçmiş zaman.

yani i have changed deyince ne zaman değiştiğini vurgulamıyosun geçmişte bir zaman.

mesela i have changed since last month geçen aydan beri değiştim.


.SOE.

Şimdi, yakın geçmiş zaman dediğimiz zaman aklıma ''yesterday'' geliyor lakin sanırım ''yesterday'' de ''Past Tense'' ile kullanılıyor. Örneğin ; ''I watched TV yesterday'' şeklinde kullanım doğru ''I have watched TV yesterday'' kullanımı ise yanlış ise neden ''present perfect'' yakın geçmiş zaman olarak adlandırılıyor ya da doğru kullanım ikinci cümle değil.


Viforvendetta

i have been watching tv since yesterday.
"dünden beri televizyon izliyorum. "
olabilir yani.
yukarıdaki cümle de "i changed" diye de çevirilebilir.

bu konuyu karşılaştırarak daha iyi kavrayabilirsin şurası iyi anlatmış -http://feryalim.blogcu.com/simple-past-tense-ve-present-perfect-tense-karsilastirmasi/3799784

-http://www.limasollunaci.com/simple-past-tense/simple-past-tense-ve-present-perfect-tense-karsilastirmasi_.htm


.SOE.

ilgin için çok teşekkür ederim :)


NevalBier

Present Perfect tense de zaman belli değildir dün de olabilir 8 yıl önce de 10 Ay önce de onu belirtmez. Ama simple past tense de geçmişin tarihini verir 8 hours ago, in 2008 gibi


recepgocen

Teşekkür ederim bu bağlantılar çok faydalı oldu


yuutokuun

Ben değiştim ile değiştim in ne farkı var


SENAKILI1

Alt tarafi 1 harfi yanlis yazdigim icin yanlis saydi sinir oldum


SENAKILI1

1 harf icin yanlis saymasi sinir bozucu


ogstr97

Present perfect tense daha çok zaman vermek istemediğinizde ve çok taze bir olay olmuşsa kullanılır. Mesela biri sorduğunda yemek yediğini bu tense ile söylersen bugün içinde yakın zamanda yada o öğünü yediğin anlamına gelir.


AYK1R1

Just like you just like youuuu


PegXd

Brom ingiliş bu öle heman anlayamazsın xd

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.