1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "We currently do not have oil…

"We currently do not have oil."

Vertaling:Wij hebben geen olie op het moment.

September 3, 2014

11 opmerkingen


P_Azul

Nee, "Wij hebben momenteel geen benzine."! In tegenstelling tot het Engels komt de bepaling van tijd in het Nederlands middenin de zin. Bovendien maakt "op het moment" de zin wel erg tijdelijk, alsof er weer olie is als de kraan opengedraaid is, of iets dergelijks.


ita173019

PLS DOE IETS MET DIE APP. HET TIKT AF VOORDAT IK INSPREEK. en dan heb ik het WEER FOUT..... KAN TOCH NIET....... DIT IS IRRITANT......


P_Azul

Dit is het forum. Hier kunnen je medeleerlingen, die geen invloed hebben op de app, kunnen overleggen over de regels, en hoe die gebruikt moeten worden in het Nederlands. Misschien zou de pagina https://support.duolingo.com/hc/nl je verder helpen.


swieppie

een grammatica vraag, waarom komt currently na we?


Simius

"Currently" is een bijwoord, en die kan je in het Engels bijna overal in de zin plaatsen. Deze volgordes zijn ook allemaal goed:

  • Currently we do not have oil.
  • We do not currently have oil.
  • We do not have oil, currently.

P_Azul

Omdat er verslag gedaan wordt. Een wat formele manier om precies hetzelfde te zeggen als "..., currently."


jannienadine

we hebben vandaag geen olie is dat niet goed


willycorne3

Volgens mij, zou dat in een gesprek inhoudelijk ook kunnen, maar grammaticaal ben ik er geen voorstander van omdat het woord " vandaag " = ( today ) niet voorkomt in de Engelse versie van de zin.

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.