1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "My uncle is a worker."

"My uncle is a worker."

الترجمة:عمي عامل.

September 4, 2014

43 تعليقًا


SZwB1

هاذا معنى للكلمه Work(عمل) اذا ظفتو لها er بتصير worker ومعناها عامل هاذا معنى للكلمه staff (موظف) هاذا معنى للكلمه job (وظيفه) خليت الاوله لكم معنى لكلمتين "وشكرا"*


AdamElKhattab
  • موظفين = staff

Mr-0th77

Staff لها عدة معاني منها طاقم ، موظفين ، أغراض تستفيد منها


yahia

ما الفرق بين work& job-------worker& staff


95haider

worker=موظف /عامل=staff --- work عمل/ job وظيفة


husseinsal87875

بص هشرحهالك حسب ما فهمت والله اعلم work&job انا عارف ان الاتنين يعتبر نفس المعني عمل وظيفه بس امتي تقول وظيفه jobلما حد يسألك عن شغلك او تتكلم عن شغلك مثل what your job .my job is adoctor اما عمل work لما تتكلم مع حد عارف انت شغال ايه او يكلمك وانت تقوله انا بالعمل مثل naw i at a work انا بالعمل


NouhaDou

هل انت متأكد من كلامك


Mahmoud558627

اذا ضفت للاسم er فاعل مثل farm مزرعه farmer موزارع او فلاح


Chloe7381

اذا work هو عمل لو نظيف er بتصير worker


Mado_Jamal

عمى يكون عامل


FaroukZeino

"verb to be" لا يترجم يكون أبداً


Mr-0th77

Thanks a lot my bro


beladem

حمار كلب لعين


AHmd.MHmod
<h1>AlObaili</h1>

مينفعش تجيب مبتدأين(عمي-هو) لخبر واحد(عامل) في جملة واحدة لو اخدنا علي كلامك يبقا نترجم الجملة دي (he is beautiful) علي انها (هو هو جميل) !!!!


3asheq

ماذا لو استخدمنا إنً يفترض أن تكون صحيحة ,, إنً عمي عامل.


maha511

لا.. لو وضعناا ان تحس نطق الجمله غريب ومو تمام ف عمي عامل افضل :)


ix.noora

الجمله عمي عامل


Pu1O1

عمي عامل ده هو الكلام الصحيح


abdo1971

لماذا اعتبر لي اجابة خاطئة عندما كتبت My uncle is worker بارك الله فيكم


sadeelsartawi

لازم تكتب My uncle is a worker


.dif1

لانك نسيت a اللي بعد is


mohameddid5

هو يريد الترجمة الي العربية


nissrine344189

لازم يكون في تروي بلتعليم


nour723695

كتبت عمي يكون عامل او عمي هو عامل وماقبلها اف


maha511

لما اضفتي يكون او هو ماكنت مكتوبه في الجمله التي نريد ترجمتهاا


Abdu-3li

خالي عامل


FriendTheL

كيف عرفنا ان الجملة verb to be


husseinsal87875

اما الفرق بين worker & staff .worker عمال يعني صنعه بمصنع او حرفه .اما job مستوى اعلي شويه لانه اداري زي دكتور محاسب مدرس رجل اعمال


My_Memory

أقوى و أحدث طريقة ابتكارية فعاله في حفظ كلمات اللغات الأجنبية و أي معلومة دراسية مدى الحياة.

ننصحكم بتطبيق ( ذاكرتي - My Memory ) لضمان تكرار الكلمات في عدة مستويات لتحفظوها و تكرروا مراجعتها طوال السنة في فترات متباعدة دون نسيان

يكفي أن تكتب أو تنسخ أي كلمه و معناها على شكل سؤال و إجابة داخل التطبيق ثم إبدأء مستويات الحفظ و المراجعة بكل إحترافية

انستجرام : mymemory20

ابلغوا أصدقاءكم و شاركوهم الدروس داخل التطبيق

لتحميل التطبيق : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mymemory20&;hl=ar


Mr-0th77

Thank you very much my bro


sara384409

الترجمة حلوة


unsL8

ﺍﻟﺠﻤﻠﻪ ﺻﺤﻴﺤﻪ ﻭﺍﻟﺴﺒﺐ ﻓﻲ ﺍﻟﺘﺮﺟﻤﻪ ﺍﻟﻌﺮﺑﻴﻪ ﻭﺑﺎﻟﺬﺍﺕ ﻓﻲ ﻛﻠﻤﺖ ﻋﻤﻲ ﻻ ﺍﻧﻬﺎﺗﺤﺘﺎﺝ ﺍﻟﻲ ﺷﺪﻩ ﻓﻮﻕ.ﺍﻟﻤﻴﻢ.ﻭﺍﻧﺎ ﻣﺎﻋﻨﺪﻱ ﺗﻨﻮﻳﻦ ﻓﻲ ﺍﻟﻜﻴﺒﻮﺭﺩ. ﻻﺷﺪﻩ ﻭﺷﻜﺮﺍ ﻟﻜﻢ ﻋﻠﻲ ﺩﻗﻪ ﺍﻟﺘﺮﺟﻤﻪ .


ahmedbawe

My uncle is a worker عمي عامل


Hala54421

عجبا uncle تصلح للعم والخال


Raghd_h94

عمي هو عامل


amir.yahyaoui

and my ankle is a hard worker hhhh


ali306954

My uncle is a worker

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.