"My uncle is a worker."

الترجمة:عمي عامل.

September 4, 2014

37 تعليقًا


SZwB1

هاذا معنى للكلمه Work(عمل) اذا ظفتو لها er بتصير worker ومعناها عامل هاذا معنى للكلمه staff (موظف) هاذا معنى للكلمه job (وظيفه) خليت الاوله لكم معنى لكلمتين "وشكرا"*

September 29, 2015

AdamElKhattab
  • موظفين = staff
February 24, 2016

Mr-Nooh77

Staff لها عدة معاني منها طاقم ، موظفين ، أغراض تستفيد منها

February 3, 2019

yahia

ما الفرق بين work& job-------worker& staff

July 3, 2015

95haider

worker=موظف /عامل=staff --- work عمل/ job وظيفة

July 9, 2015

husseinsal87875

بص هشرحهالك حسب ما فهمت والله اعلم work&job انا عارف ان الاتنين يعتبر نفس المعني عمل وظيفه بس امتي تقول وظيفه jobلما حد يسألك عن شغلك او تتكلم عن شغلك مثل what your job .my job is adoctor اما عمل work لما تتكلم مع حد عارف انت شغال ايه او يكلمك وانت تقوله انا بالعمل مثل naw i at a work انا بالعمل

June 28, 2017

NouhaDou

هل انت متأكد من كلامك

April 5, 2019

Mahmoud558627

اذا ضفت للاسم er فاعل مثل farm مزرعه farmer موزارع او فلاح

December 11, 2015

Chloe7381

اذا work هو عمل لو نظيف er بتصير worker

January 20, 2016

Mado_Jamal

عمى يكون عامل

September 4, 2014

FaroukZeino

"verb to be" لا يترجم يكون أبداً

September 4, 2014

FaroukZeino

للمزيد تفضل من هنا : https://www.duolingo.com/comment/4182499

September 4, 2014

Mr-Nooh77

Thanks a lot my bro

February 3, 2019

AHmd.MHmod
<h1>AlObaili</h1>

مينفعش تجيب مبتدأين(عمي-هو) لخبر واحد(عامل) في جملة واحدة لو اخدنا علي كلامك يبقا نترجم الجملة دي (he is beautiful) علي انها (هو هو جميل) !!!!

August 22, 2015

3asheq

ماذا لو استخدمنا إنً يفترض أن تكون صحيحة ,, إنً عمي عامل.

December 8, 2014

maha511

لا.. لو وضعناا ان تحس نطق الجمله غريب ومو تمام ف عمي عامل افضل :)

March 28, 2016

ix.noora

الجمله عمي عامل

February 8, 2015

Pu1O1

عمي عامل ده هو الكلام الصحيح

September 7, 2015

abdo1971

لماذا اعتبر لي اجابة خاطئة عندما كتبت My uncle is worker بارك الله فيكم

September 13, 2015

sadeelsartawi

لازم تكتب My uncle is a worker

September 28, 2015

.dif1

لانك نسيت a اللي بعد is

October 24, 2015

mohameddid5

هو يريد الترجمة الي العربية

September 28, 2015

nissrine344189

لازم يكون في تروي بلتعليم

October 16, 2015

nour723695

كتبت عمي يكون عامل او عمي هو عامل وماقبلها اف

January 20, 2016

maha511

لما اضفتي يكون او هو ماكنت مكتوبه في الجمله التي نريد ترجمتهاا

March 28, 2016

Abdu-3li

خالي عامل

January 21, 2016

esraa412102
April 24, 2016

unknowen0

عامل

July 23, 2016

kyrillosmekhael

نعم عامل

July 23, 2016

FriendTheL

كيف عرفنا ان الجملة verb to be

January 15, 2017

husseinsal87875

اما الفرق بين worker & staff .worker عمال يعني صنعه بمصنع او حرفه .اما job مستوى اعلي شويه لانه اداري زي دكتور محاسب مدرس رجل اعمال

June 28, 2017

My_Memory

أقوى و أحدث طريقة ابتكارية فعاله في حفظ كلمات اللغات الأجنبية و أي معلومة دراسية مدى الحياة.

ننصحكم بتطبيق ( ذاكرتي - My Memory ) لضمان تكرار الكلمات في عدة مستويات لتحفظوها و تكرروا مراجعتها طوال السنة في فترات متباعدة دون نسيان

يكفي أن تكتب أو تنسخ أي كلمه و معناها على شكل سؤال و إجابة داخل التطبيق ثم إبدأء مستويات الحفظ و المراجعة بكل إحترافية

انستجرام : mymemory20

ابلغوا أصدقاءكم و شاركوهم الدروس داخل التطبيق

لتحميل التطبيق : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mymemory20&;hl=ar

July 15, 2017

Mr-Nooh77

Thank you very much my bro

February 3, 2019

sara384409

الترجمة حلوة

January 15, 2018

unsL8

ﺍﻟﺠﻤﻠﻪ ﺻﺤﻴﺤﻪ ﻭﺍﻟﺴﺒﺐ ﻓﻲ ﺍﻟﺘﺮﺟﻤﻪ ﺍﻟﻌﺮﺑﻴﻪ ﻭﺑﺎﻟﺬﺍﺕ ﻓﻲ ﻛﻠﻤﺖ ﻋﻤﻲ ﻻ ﺍﻧﻬﺎﺗﺤﺘﺎﺝ ﺍﻟﻲ ﺷﺪﻩ ﻓﻮﻕ.ﺍﻟﻤﻴﻢ.ﻭﺍﻧﺎ ﻣﺎﻋﻨﺪﻱ ﺗﻨﻮﻳﻦ ﻓﻲ ﺍﻟﻜﻴﺒﻮﺭﺩ. ﻻﺷﺪﻩ ﻭﺷﻜﺮﺍ ﻟﻜﻢ ﻋﻠﻲ ﺩﻗﻪ ﺍﻟﺘﺮﺟﻤﻪ .

April 10, 2018

ahmedbawe

My uncle is a worker عمي عامل

June 1, 2018

Hala54421

عجبا uncle تصلح للعم والخال

December 6, 2018
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.