"أنا أنظر عبر الزجاج."

الترجمة:I look through the glass.

September 4, 2014

16 تعليقًا
هذا النقاش مغلق.


ShimaaElsayed13

what is the difference between see and look?


FaroukZeino

Look - to look at something for a reason, with an intention.

‘Look at that strange man.’

‘Look at the pictures I took on holiday.’


See -to ‘see’ something that comes into our sight that we weren't looking for.

‘Did you see that bird? – I wasn't looking for it, it just appeared.

‘I saw you driving to work today.’


mfdH13

مافهمنا شي


nuha679625

Thanks.i have one question..when i can use "watch"؟?


jIKb9

Watch❤ يشاهد


kamelsardou

See يرى -look ينظر و استخدمها كما في العربية


YamenHaidar

هل يمكن استخدام doring


rojina884689

how i see the replies your queation


Fawzia113942

I look through the glassانا انظر عبر الزجاج


siraj856098

أجبت إجابة صحيحة ومطابقة لتصحيح السيستم،ليش رفضوها ما بعرف


soory11

ما الفرق بين see و look


madewithvi1

1- Look تستخدم للنظر إلي شئ ما لسبب معين بقصد أو بنية مسبقة وغالبا يأتي معها حرف الجر at  مثل لما تشوف بنوته حلوه كده  قدامك وعاوز تقول لصاحبك بص للبنوته دى بقصد التأمل فخلق الله اكيد  فبتقوله

Look at that strange girl

أو لما تقول لواحد صاحبك بص الصور اللي اتصورتها في الاجازة فبتقوله

Look at the pictures I took on holiday

2- See:

لما تشوف شيئ بشكل مفاجئ أو صدفة بدون قصد زي مثلا لما تشوف عربية معدية من قدامك وتعجبك وعاوز تقول لصاحبك بص العربية دي فبتقوله

did you see that car!

شيئ بتشوفه بشكل سريع أو مفاجئ لفترة قصيرة).


soory11

ما الفرق بين see و look


madewithvi1

1- Look تستخدم للنظر إلي شئ ما لسبب معين بقصد أو بنية مسبقة وغالبا يأتي معها حرف الجر at مثل لما تشوف بنوته حلوه كده قدامك وعاوز تقول لصاحبك بص للبنوته دى بقصد التأمل فخلق الله اكيد فبتقوله

Look at that strange girl أو لما تقول لواحد صاحبك بص الصور اللي اتصورتها في الاجازة فبتقوله Look at the pictures I took on holiday 2- See: لما تشوف شيئ بشكل مفاجئ أو صدفة بدون قصد زي مثلا لما تشوف عربية معدية من قدامك وتعجبك وعاوز تقول لصاحبك بص العربية دي فبتقوله

did you see that car! شيئ بتشوفه بشكل سريع أو مفاجئ لفترة قصيرة).


madewithvi1

1- Look تستخدم للنظر إلي شئ ما لسبب معين بقصد أو بنية مسبقة وغالبا يأتي معها حرف الجر at مثل لما تشوف بنوته حلوه كده قدامك وعاوز تقول لصاحبك بص للبنوته دى بقصد التأمل فخلق الله اكيد فبتقوله

Look at that strange girl أو لما تقول لواحد صاحبك بص الصور اللي اتصورتها في الاجازة فبتقوله Look at the pictures I took on holiday 2- See: لما تشوف شيئ بشكل مفاجئ أو صدفة بدون قصد زي مثلا لما تشوف عربية معدية من قدامك وتعجبك وعاوز تقول لصاحبك بص العربية دي فبتقوله

did you see that car! شيئ بتشوفه بشكل سريع أو مفاجئ لفترة قصيرة).

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.