"Mężczyźni jedzą owoce."

Tłumaczenie:The men eat fruit.

4 lata temu

8 komentarzy


green861

Fruit oznacza zarowno owoc jak i owoce.

3 lata temu

buskes76

ciekawa sytuacja występuje z "fruit" to zarówno "owoc" (poprzedzony "a" - nieokreślony albo pierwszy raz wspomniany / lub poprzedzony "the" czyli wcześniej określony wśród rozmówców) i:"owoce" (NIGDY "a" w liczbie mnogiej jeśli nieokreślone albo pierwszy raz wspomniane / lub poprzedzone "the" czyli wcześniej określone wśród rozmówców) , jak również "(danie ~ potrawa) z owoców" acz tu także NIGDY "a/the" !!!
Natomiast słówko "fruits" oznacza wiele gatunków owoców !
Podobne sytuacje;
"Fish" to w j. en. zarówno l. poj. "Ryba" "a(/the) fish" jak i l. mnoga "Ryby" "(tu NIGDY a!) (/the) fish" ! A ponadto oznacza także "mięso ~ potrawę z ryby" ale wtedy NIGDY "A/THE" !!! (! A słówko "fishes" oznacza wiele gatunków ryb !) w j. pl. w przypadku dań ~ mięsa z ryby też nie mamy innego określenia (podobnie jak dla mięsa z kurczaka też mowimy po prostu kurczak) w przeciwieństwie do innych rodzajów mies;
wołowina - beef /
cielęcina - veal /
wieprzowina - pork /
baranina - mutton /
jagnięcina - lamb / ...itp
To tak bardzo skrótowo, po więcej odsyłam do literatury np poprzez Google

1 miesiąc temu

barney102

Nie powinno być fruits? Przecież istnieje w języku angielskim liczba mnoga słowa owoc....

4 lata temu

buskes76

"fruit" to zarówno "owoc" (poprzedzony "a" - nieokreślony albo pierwszy raz wspomniany / lub poprzedzony "the" czyli wcześniej określony wśród rozmówców) i:"owoce" (NIGDY "a" w liczbie mnogiej jeśli nieokreślone albo pierwszy raz wspomniane / lub poprzedzone "the" czyli wcześniej określone wśród rozmówców) , jak również "(danie ~ potrawa) z owoców" acz tu także NIGDY "a/the" !!!
Natomiast "fruits" oznacza wiele gatunków owoców !
Podobne sytuacje;
"Fish" to w j. en. zarówno l. poj. "Ryba" "a(/the) fish" jak i l. mnoga "Ryby" "(tu NIGDY a!) (ew; the) fish" ! A ponadto oznacza także "mięso ~ potrawę z ryby" ale wtedy NIGDY "A/THE" !!! A słówko "fishes" oznacza wiele gatunków ryb ! w j. pl. w przypadku dań ~ mięsa z ryby tak ogólnie też nie mamy innego określenia (podobnie jak dla mięsa z kurczaka też mówimy po prostu kurczak) w przeciwieństwie do innych rodzajów mies;
wołowina - beef /
cielęcina - veal /
wieprzowina - pork /
baranina - mutton /
jagnięcina - lamb / ...itp
To tak bardzo skrótowo, po więcej odsyłam do literatury np poprzez Google

1 miesiąc temu

MateuszCe

A ja napisałem fruits i mi zaliczylo. Chyba obie formy są poprawne.

9 miesięcy temu

buskes76

Też ok jeśli chodzi o wiele gatunków owoców.
+ patrz moje komentarze ~ odpowiedzi

1 miesiąc temu

dydo02

No calkiem sie zgadzam

4 lata temu

xD5FTH

Slowo fruit jest niepoliczalne, dlatego nie ma s :)

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.