"The museum is under construction."

Fordítás:A múzeum építés alatt áll.

September 5, 2014

8 hozzászólás


oregkvinto

egy példánál beírtam hogy átépítés!!!nem fogadta el!!bejelentettem a hibát,remélem ezt is elfogadják,most kaptam egy előző felvetésemre jelzést,és elfogadták a javaslatomat!!!!

September 5, 2014

Toma6666

a múzeum az építkezés alatt van az nem lehet jó megoldás erre?

September 13, 2014

enko_01

Azert nem jo, mert nincs 'the' az epitkezes elott.

October 14, 2014

GergelyTar

szerintem el kéne fogadni azt a magyar változatot, hogy "a múzeum épül". magyarban a szenvedő idegenül hangzik

January 11, 2017

Neomien

Igazából nem. "A múzeum épül" azt jelenti, hogy az épületet épp most építik fel. Ezzel szemben az "under construction" inkább már létező dolog átépítésekor használatos. "A múzeum épül" kissé rondán mondva "The museum is being built" lehetne, míg a fenti mondat magyarul "A múzeumot átépítik." lenne. (Szenvedő szerkezet esetén a szenvedő alany magyar fordításban tárgyragot kap!)

October 6, 2017

GergelyTar

OK, akkor egyet értünk, a szenvedő szerkezetre szerettem volna a hangsúlyt tenni...

October 8, 2017

LszlSzraz1

Ugyanaz mint az előbbi.

August 10, 2018

Leucistristia

Annak idején klasszikus Rigó utcai vizsgatrükk volt ez a kérdés. A mondat magyar természetesen aktív módban állt. De ha a delikvens nem passzív módban fordította, máris elveszített a fele szóbeli pontszámát.

January 17, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.