Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"Masada on dört tane sandalye var."

Translation:There are fourteen chairs at the table.

0
3 years ago

9 Comments


c.e.m.1994

At,on,in ??? Hangisini ne zaman kullanmalıyız?

1
Reply3 years ago

ogstr97

on birşeyin üzerinde ve temas halindeyse kullanılır, in zaten malumunuz ama at kısmını bende çözemedim ve araştırıp bulamadım da. lütfen bilge bir kişilik şunu anlatabilir mi? at ve on ayrıntılı olarak nasıl kullanılır.

0
Reply1 year ago

Khmzx

Sandalyeler masanın üstünde değil, masanın etrafında dizilmiş demek istiyor.

0
Reply1 year ago

MetinMese
MetinMese

Masa(da) denildiği için "at" kullanılmış. Kafe(de) dediğimiz gibi kullanım. At the cafe gibi...

1
Reply1 year ago

ferdi48130

Mantık yok ezber var. At home oluyor ama hause da başkası geliyor :( ikiside ev ):

0
Reply2 years ago

LordSagan
LordSagan

http://dictionary.cambridge.org/grammar/british-grammar/house-or-home

We use home in a more personal and emotional way to refer to where someone lives. The noun home does not usually refer to the building. We often use home with the preposition at:

-Why don’t you phone her now? I think she’s at home.

When we talk about the building we live in, we use house not home: -Our dog stays in the house with us.

Çevirisi:

"Home" birinin nerede yaşadığını belirtmek için daha kişisel ve duygusal bir yol kullanıyoruz. Bu isim genelde bina anlamına gelmez. Genellikle şu öneki tayinini kullanırız:

-Why don’t you phone her now? I think she’s at home.

Yaşadığımız bina hakkında konuştuğumuz zaman "home" değil "house" kullanırız:

-Our dog stays in the house with us.

1
Reply1 year ago

serkan965921

There are demeye gerek var mi?

0
Reply2 years ago

RubyMell

there is, there are "var" anlamını veriyor o yüzden kullanmalısın

2
Reply2 years ago

Vefaztrk

Masanin etrafinda

0
Reply1 year ago