"نحن نأكل اللحم."

الترجمة:We eat meat.

منذ 4 سنوات

13 تعليقًا


zezo000

بسم الله الرحمن الرحيم الفرق هنا بين beef و meat اولا ( beef ) هو اللحم المصنع او المطهى بمعنى انو جاهز للاكل انما ( meat ) هو لحم الحيوان قبل التصنيع او الطهى والدليل انو فى الجملة اللى جايبها هنا بيقول

نحن نأكل اللحم. •
1.
We eat the beef. •
2.
We are having sugar. •
3.
We eat meat هتلاقى نفسك اجبارى اختارت الاختيار رقم 1 انما الاختيار الصحيح هو رقم 3 لان السؤال هنا زكى شوية انهى لحم اللى بيتاكل المطهى ولا غير المطهى ودى اجابة من اجتهادى واللى شايف كلامى غلط ياريت يصححلى المعلومة


منذ 3 سنوات

odpp2

بس من دراسه سابقه سمعت انو beef هو لحم البقر بينما meat هو لحم الضات

منذ سنتين

.....71452

انضمو الى نادي "The great "و رمز الكود هو (BUYZV6)**

منذ سنة واحدة

Mohammed822452

كلام صح يا حلوه

منذ سنة واحدة

BAHR78
BAHR78

كلامك غلط Beef : يعني لحم بقري

Meat : لحم (يمكن أن يكون أي نوع لحم)

منذ سنة واحدة

Nourah94

انا حطيت we eats وقالي غلط..هل الخطأ في ال(s) بإنها ماتأتي مع الجمع يعني او كيف؟!اتذكر مرت علي معلومه زي كذا في المضارع البسيط

منذ 3 سنوات

.....71452

انضموا الى نادي "The great "و رمز الكود هو (BUYZV6)**

منذ سنة واحدة

No_UR

ايه الفرق يعني بين beef & meet !!

منذ 4 سنوات

Mary_ah

لحم = meat، لحم بقري = beef

منذ 4 سنوات

22f1

beef تعني لحم بقر ..

منذ 3 سنوات

Mohmmadawa

لماذا لم تكن eating لانه قال نأكل

منذ 3 سنوات

My_Memory

ننصحكم بتخزين كلمات و معاني اللغة الإنجليزية في تطبيق ( ذاكرتي - My Memory ) لضمان تكرار الكلمات في عدة مستويات لتحفظوها و تكرروا مراجعتها طوال السنة في فترات متباعدة دون نسيان.

لتحميل التطبيق : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mymemory20&;hl=ar

منذ سنة واحدة

nG1O2

معلومة مفيدة

منذ سنة واحدة
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.