1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I have just come."

"I have just come."

Çeviri:Ben az önce geldim.

September 9, 2014

33 Yorum


episantr

"demin geldim" çok mantıklı bir çeviri bence...


Murat875498

Çeviride daha çok istanbul türkçesi düşünmelisin "demin" yerine "henüz" bu yüzden kabul ediliyor. Ama rapor edersen eklerler sonuçta türkçe yöresel farklılıklarıyla bir bütün


ResulSalman

Demin ile henüz arasında dağlar kadar fark var.


senersemra

şimdi geldim neden olmuyor ,


CrowleyatHell

Arkadaşlar burada İngilizce öğreniyoruz bu neden olmadı bu neden olmuyor demekle isyan etmeyin. Biraz biraz konuşarak tam anlamıyla öğrenilir. Bu millet maraba televole diyen yabancıları tatlı sevimli bulduğuna Gore onlarda bizim kotu ingilizcemizi tatlı bulabilir.


Rana00001

Haha çok doğru


Ilyas12b

"ben şimdi geldim" yazdım kabul etmedi


DenizKama

Just'ın içerdiği anlamlardan biri de 'şimdi' dir. Ancak cümle için en uygun mana Just'ın 'Az önce', 'Demin' gibi anlamlarıyla verilir. 'Az evvel','Biraz önce','daha yeni geldim' gibi çevirilerin de kullanılmasında sakınca yoktur. Kitap-makale gibi bir yazı çevirirken tercihe ve duruma göre just'ın bu Türkçe karşılıkları da kullanılabilir.


Kastamonu374

neden came kullanılmadı ? ben sadece gelirim anlamı niye çıkmıyor


Preternatural

"Ben sadece geldim." ifadesi neden yanlış?


i.erdemyilmaz

Sadece kelimesi ile fiile vurgu yapmış olursun. Burda vurguyu gelme eyleminin gerçekleştiği zamandan bahsediliyor. Yani az evvel, henüz gerçekleşmiş olmasından.


DenizKama

Orhan'a yanıt. 'Yenice geldim' ifadesi de doğru bir kullanımdır. Ancak bu kullanım yöreseldir, herkes bilmez veya kullanmaz bu ifadeyi. Bana soracak olrsan bu ifadeyi kullanmak da Türkçe açısından çok şirin,şeker ve şık duruyor. Herkesin bildiği daha yaygın ifadeleri programı yapanların seçmiş olması ise çok doğal.


muhammetkaboglu

bi an sadece gel diye okudum mevlanaya bi kalp fırlatım


Berkay917580

Daha yeni geldim. Niye kabul olmuyor?


AYK1R1

Az önce boşaldım yazdım kabul etmedi, düzeltin lütfen


ALTAIR23912

Evet bu anlamıda var.


dont-give-up

biraz evvel geldim. kabul edilmedi. Osmanlıca ds mı eklesek :))


ArifKara4

Simdi geldim dedim hatali cikti dogrusu demin geldimmis


ontique

Yenice geldim de olmali


DenizKama

Preternatural'a yanıt. Cümlenin gerisi biliniyorsa bu manaya gelebilirliği düşünebiliriz. Ama ortada sadece tek bu cümle varsa o zaman Just'ın bu manasını kullanmak yersiz olacaktır.


DenizKama

insan evladı'na yanıt. 'Biraz evvel geldim' yanıtı doğrudur amma velakin en yaygın kullanımın cevap olarak seçilmiş olması beklenen bir sonuçtur.


Gerdrowekamp

Zamanında geldim neden mantıksız


hikilic

Cümlede böyle bir anlam verecek hiç bir kelime yok. Bu dediğiniz zorlama bir çeviri. Sanırım sizin dediğiniz anlamı "i have come in time" / "i came in time" biri verebilir


sarimsaklikrep

just sadece yalnizca degil mi yaaaaa ne bicim ceviri


hikilic

just için her kelimenin kullanıldığı cümlede verdiği anlam farklı aynı Türkçede de olduğu gibi. Buradaki anlamı eylem zamanıyla ilgili.


Ahmet794817

Yeni kelimesi nerde acaba


hikilic

Sorunuzun cevabı just ve genelde present perfect tense de bu anlamı verdiğini düşünüyorum


ibrahimK1723

I have just "cum" diyor sanki.


lalelalelale

Ben şimdi geldim neden olmuyormuş.


zlem977115

Neden I had olmuyor?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.