"أطفالي ينامون."

الترجمة:My children sleep.

منذ 4 سنوات

14 تعليقًا


nawalalfaa

لماذا لم نضع قبل sleep حرف a او an ؟

منذ 4 سنوات

2017834090

الافعال لا تكون نكره او معرفه فلا يمكن اضافة لها the-a-an النكره والمعرفه فقط للاسماء مثل a man - a boy - agirl ولكننا لا نضيف اي شئ للافعال الا في حاله he-she-it نضيف للفعل s He drinks wine and beer

منذ 3 أشهر

petitesiamo

انا اجبت صح واتحسبت غلط وكتير جدا بيحصل كده ياريت المسئولين يهتمو بتطوير الموقع اكتر من كده عيب الاهمال ده والله

منذ 4 سنوات

samiraazgn

my children are sleep l علاش مصحيحاش هدي

منذ 4 سنوات

mohammeddi12
mohammeddi12

لأنه sleep فعل وare فعل مساعد والغلط في are

منذ سنة واحدة

asnober

why not sleeps???

منذ 3 سنوات

2017834090

he- she - it فقط يضاف اليها s للفعل we-they-you تكون بلا اضافات

منذ 3 أشهر

Ali-Kh7

my children sleep

منذ 3 سنوات

AhmedTajEl1

My children sleep why this sentence error

منذ 3 سنوات

YassineBou975564

The right also kids why not ?

منذ 3 سنوات

WaleedAbdu14

لماذا كتبت الإجابة خاطئة

منذ سنتين

galermo_girl

الجملة دى مش ممكن تمشى my children are sleeping؟ هواصلا محددش ظرف او موقف!!

منذ سنتين

UdayMEttis

My childer are sleeping

منذ سنتين

AsrarIbra

ليش مو my children are sleeping or sleeping?

منذ سنة واحدة
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.