"She eats."

Vertaling:Zij eet.

September 10, 2014

10 opmerkingen


1234Isabelle1234

Wanneer zeg je:eats, en wanneer:eat

January 11, 2015

AlsEenPoffertje

Je zegt "eats" met he, she en it, maar je zegt "eat" met I, you, they en we. :)

May 3, 2015

lauradelan2

Eats staat toch in meervoud? Dan is het toch eten? Want als je schrijft i eat staat er geen ' s ' dus het ia meervoud bij she eats ? Dacht ik...

January 25, 2015

AlsEenPoffertje

"eats" is niet meervoud, maar wel enkelvoud. Je gebruikt "eats" met he, she en it. Dit zijn de derde persoon enkelvoud werkwoordsvormen. Met I, you, they en we - de eerste persoon enkelvoud, tweede persoon enkelvoud/meerdvoud, derde persoon meervoud en eerste persoon meervoud vormen - gebruik je "eat". :)

May 3, 2015

MaxVersluis

Het is toch zei eet?

May 17, 2015

AlsEenPoffertje

Nee, het is niet zei eet. "zij" is het persoonlijk voornaamwoord "she," maar "zei" is het verleden tijd werkwoord "said."

May 17, 2015

Engel309649

Waarom eats met een s

August 23, 2015

AlsEenPoffertje

Hier is de werkwoordsvervoeging:

  • Ik eet = I eat
  • Jij/U eet; jullie eten = You eat
  • Wij eten = We eat
  • Zij eten = They eat

maar...

  • Zij eet = She eats
  • Hij eet = He eats
  • Het eet = It eats
August 23, 2015

emre978937

Waarom eats met een S

December 13, 2015

El2theK

Lees alsjeblieft eerst de andere berichten voordat je een vraag stelt die al beantwoord is.

December 13, 2015

Verwante discussies

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.