"You have the blue bird."

Fordítás:Nálad van a kék madár.

4 éve

10 hozzászólás


Cactuslearner

A "van egy kék madarad" miért nem helyes??

4 éve

-ShadowFate-

You have a blue bird

2 éve

Dominik249959

Nemtudom nálam sem helyes

1 éve

SndorTth20

Ez egy elgondolkodtató mondat. Mindenképpen egy olyan mondatot kell keresni ami {a kék madár} és nem {egy kék madár}. Vegyünk egy régi példát I eat an apple eszem egy almát vagy I eat the apple.megeszem az almát. A magyar fordításban ide oda hozzá teszünk egy két betűt toldjuk foldjuk, hogy érthető legyen, de ez nem az angolok hibája. láthatjuk hogy nincs különbség köztük. Tehát I have nekem van you have neked van ez ugye adott. you have a blue bird =neked van egy kék madarad ami ugye a te tulajdonod. you have the blue bird =itt is neked van de hiába keressük a szavakat magyarul nincs megfelelő toldalék ami értelmessé tenné, ezért írjuk hogy nálad van, pedig a kérdő mondat így kezdődik és ha nálad van nem biztos hogy a tiéd pedig a neked van azt jelenti hogy a te tulajdonod. És akkor mit kezdünk a {you 've got the bluebird} formátummal.

6 hónapja

MartonGeza

Mivel a blue bird olyan formában, hogy "bluebird" a "boldogság" szinonímája, a mondat átvitt értelemben azt is jelentheti, hogy "Boldog vagy". Ezt persze nem mertem fordításnak megadni, mert estetleg nem fogadták volna el és akkor nem mehetek tovább a leckében.

3 hónapja

pbsoft

En is ezt irtam es szerintem ez is jo

4 éve

MrJozko59

en ezt irtam es szerintem jo "a kek madar a tied"

4 éve

vadasz53

Neked kek madarad van. Miert nem jo?

4 éve

szakrebu

Miert nem jo a neked van egy kek madarad??????

4 éve

jani.kata.

A van egy azert nem jo mert az 'a bird'lenne nem pedig the bird.

3 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.