"Theywearshirts."

Çeviri:Onlar gömlek giyerler.

4 yıl önce

51 Yorum


SevcanMavis

onlar gömlekleri giyerler. Neden kabul edilmiyor ?

4 yıl önce

nurayicel

Sanırım "the" olmadığı için "the shirts" olsaydı dediğiniz doğru olabilirdi.

4 yıl önce

Sevda.Nr

Belirli bir gomlekten degil, her hangi bir gomlekten bahsediyoruz.

3 yıl önce

OkanKacar59

Bencede gomlekleri olmasi gerek

1 yıl önce

dicil

Çünkü zaten giyerler dedigin zaman onlara gerek kalmıyor.

3 yıl önce

bestalha

Onlar gömlekleri giyer olmayacakmı ¿

4 yıl önce

Fiko9622

Evet ayni fikirdeyim

8 ay önce

EnglishaKing

"s" takisi ¿¿

4 yıl önce

nurayicel

Onlar gömlekler giyer olması gerekmez mi arkadaşların da dediği gibi?.. :(

4 yıl önce

Melisa108

Onlar gömlekler giyer neden olmadı ??

3 yıl önce

MetinAydinn

Genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Adamlar elmalar yer(ler) diye bir cümle olmaz, genel olarak adamların elma yediğini belirtmek içinAdamlar elma yer(ler)deriz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The men eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

The men eat apples: Adamlar elma yer

The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz

The men eat an apple: Adamlar (bir) elma yer.

The men eat five apples: Adamlar beş elma yer.

Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır.

The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.

The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.

5 ay önce

Ilyas12b

Onlar gömlekler giyerler. dedim olmadı neden

3 yıl önce

omaromaro

evet.. burada tam bir sacmalik var.. Onlar gömlekleri giyerler.. Türkce de bu cümle tam olarak böyle ifade edilir. Ve sistemin alternatif cevaplar icinde bunu kabul etmesi gerekirdi diye düsünüyorum.. Aksi takdirde cogul eki '' s '' takisi alan nesneler konusunda kafamiz karisir.

4 yıl önce

who_is_next

Arkadaşlar Türkçe dil ve yazım bilgi kuralları ile İngilizce dil ve yazım kuralları hakkında tartışıyoruz boş yere. Lütfen, Karşılaştırma yapmayalım.O dili öğreneceksek eğer onların kurallarını kabul etmemiz lazım.Bizler dil bilimci değilizki adamların kuralları ile oynayalım.Kabul edersek devam.Etmiyor yanlış diyorsak eğer yanlış bişiyi öğrenme çabasına girmeyelim.

3 yıl önce

cnnplt

karşılaştırma yapmıyoruz ki onların kuralına göre -s takısı kelimeyi çoğul yapar. alıştırmada da bizden çeviri istiyor. bizde -s takısı alan kelimeyi çoğul olarak çeviriyoruz ve bunu yanlış kabul ediyor. biz de bunu soruyoruz işte why ;)

3 yıl önce

nurayicel

Ama bize bunların bir açıklaması veya tanımının yapılması gerekmez mi? :(

3 yıl önce

emelgonul

shirts : gömlekler shirt : gömlek yani benim yaptığımın doğru olması gerekiyo

3 yıl önce

GndzBal

Bende oyle düşünüyorum

3 yıl önce

BahadrLeve1

Özne çoğul olduğu için mi nesnede çoğul kullanılıyor ve biz tekil okuyoruz

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır özneyle alakası yok, İngilizcede genel ifadelerde çoğul kullanılır. tekil kullanmak istersek de önüne a/an koymamız şarttır. detaylar: https://www.duolingo.com/comment/1632177

4 yıl önce

emr_ock

bu biraz yanlış bi açıklama olmuş sanırım.. ben su içerim.. ı drink water.. genel iafade ama s almıyor.. a/an de almıyor..

3 yıl önce

tnm61

Bence onlar gomlekleri giyer. Doğru olan

4 yıl önce

cevdetbektas

bencede merkez bunu doğru kabul etmesi lazım

3 yıl önce

sezayi0

onlar gömlekleri giyerler . bencede dogru olan bu

4 yıl önce

melsbjk

Onlar gömlekleri giyer yazdim yanlis cikti..ama shirts derken s takısı kullanılmış.Bunun bir aciklamasi var mi??

3 yıl önce

canegem

sorulmuş zaten . shirts yazılmış shirt yazılsa idi gömlek olurdu

3 yıl önce

EMRHANMERF

ONLAR GÖMLEKLERİ GİYER . OLMASI LAZIM YANLIŞ DİYOR

3 yıl önce

HzrBircan

Bana arkadas lazim ogrenmek icin

2 yıl önce

HayataGlms2

Shirts demiş çnceki örnekte gömlekler oluyr da burda neden gömlek olarak kabul ediyor anlamadım.

2 yıl önce

atewe

Bütün arkadaşlar benim külüpüm var kodu:RBVF82

1 yıl önce

HseyinMrse

Oradaki "s" takisi cogul yapmiyor mu yani?

3 yıl önce

myenes

"Shirts" çoğulsa neden gömlek olarak çevrisi yapılmış?

3 yıl önce

esin010203

lütfen biri açıklasın:)

3 yıl önce

m.ugurlu

Aq

3 yıl önce

Guven-Sendl

Shirts burada gömlekler anlamında değil mi?

2 yıl önce

huseyineser85

onlar gömlekleri giyerler. bu bayağı böyle olması gerekiyor.

''s'' takısı için bilmediğimiz bir durum mu var burada??

''They wear shirt'' dersek ne demiş oluyoruz?? ''onlar gömlek giyerler.''

o zaman ''s'' takısı geldiğinde;

"They wear shirts." ''onlar gömlekleri giyerler'' olması gerekiyor.

2 yıl önce

AhmmetilaA

onlar gömlekleri giyer olmaz mı ?

1 yıl önce

c3kd5

Soyledigimde algilamiyor

1 yıl önce

meryem174530

Shirts gömlekler anlamına geliyor.

10 ay önce

Fatma114455

Gömlekler çoğul olmayacak mı

8 ay önce

emr_ock

onlar gömlekleri giyer.. neden yanlış?

3 yıl önce

cevdetbektas

merkeze sesleniyorum: onlar gömlekleri giyer kabul edilmesi lazım

3 yıl önce

m.ugurlu

Aq

3 yıl önce

Ozan903

gömlekler cevabını kabul etmesi gerekiyor.

2 yıl önce

hasansemerkand

Arkadaşlar bu konuda, aşağıdaki linke bakın. "çoğulluk-tekillik direkt çevrilebilir mi?" https://www.duolingo.com/comment/1632177

2 yıl önce

EyupUzuner

bazen çok sapma sapan çeviriler çıkıyor. sileceğim en sonunda o olacak

2 yıl önce

olric8991

gömlekler olmalıydı bence

3 yıl önce

buketpoyraz

shirts gömlekler demek

3 yıl önce

eat.233

shirt s takısı almış neden çoğul olmuyor ?

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.