1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "They wear shirts."

"They wear shirts."

Çeviri:Onlar gömlek giyerler.

September 12, 2014

54 Yorum


SevcanMavis

onlar gömlekleri giyerler. Neden kabul edilmiyor ?

October 28, 2014

nurayicel

Sanırım "the" olmadığı için "the shirts" olsaydı dediğiniz doğru olabilirdi.

January 2, 2015

Sevda.Nr

Belirli bir gomlekten degil, her hangi bir gomlekten bahsediyoruz.

January 20, 2015

OkanKacar59

Bencede gomlekleri olmasi gerek

October 18, 2017

dicil

Çünkü zaten giyerler dedigin zaman onlara gerek kalmıyor.

February 2, 2015

bestalha

Onlar gömlekleri giyer olmayacakmı ¿

November 5, 2014

Fiko9622

Evet ayni fikirdeyim

April 27, 2018

MetinAydinn

Genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Adamlar elmalar yer(ler) diye bir cümle olmaz, genel olarak adamların elma yediğini belirtmek içinAdamlar elma yer(ler)deriz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The men eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

The men eat apples: Adamlar elma yer

The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz

The men eat an apple: Adamlar (bir) elma yer.

The men eat five apples: Adamlar beş elma yer.

Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır.

The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.

The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.

August 3, 2018

EnglishaKing

"s" takisi ¿¿

September 13, 2014

nurayicel

Onlar gömlekler giyer olması gerekmez mi arkadaşların da dediği gibi?.. :(

January 2, 2015

Melisa108

Onlar gömlekler giyer neden olmadı ??

April 14, 2015

Ilyas12b

Onlar gömlekler giyerler. dedim olmadı neden

April 15, 2015

omaromaro

evet.. burada tam bir sacmalik var.. Onlar gömlekleri giyerler.. Türkce de bu cümle tam olarak böyle ifade edilir. Ve sistemin alternatif cevaplar icinde bunu kabul etmesi gerekirdi diye düsünüyorum.. Aksi takdirde cogul eki '' s '' takisi alan nesneler konusunda kafamiz karisir.

December 12, 2014

who_is_next

Arkadaşlar Türkçe dil ve yazım bilgi kuralları ile İngilizce dil ve yazım kuralları hakkında tartışıyoruz boş yere. Lütfen, Karşılaştırma yapmayalım.O dili öğreneceksek eğer onların kurallarını kabul etmemiz lazım.Bizler dil bilimci değilizki adamların kuralları ile oynayalım.Kabul edersek devam.Etmiyor yanlış diyorsak eğer yanlış bişiyi öğrenme çabasına girmeyelim.

February 1, 2015

cnnplt

karşılaştırma yapmıyoruz ki onların kuralına göre -s takısı kelimeyi çoğul yapar. alıştırmada da bizden çeviri istiyor. bizde -s takısı alan kelimeyi çoğul olarak çeviriyoruz ve bunu yanlış kabul ediyor. biz de bunu soruyoruz işte why ;)

December 7, 2015

nurayicel

Ama bize bunların bir açıklaması veya tanımının yapılması gerekmez mi? :(

February 8, 2015

emelgonul

shirts : gömlekler shirt : gömlek yani benim yaptığımın doğru olması gerekiyo

February 13, 2015

GndzBal

Bende oyle düşünüyorum

April 2, 2015

EMRHANMERF

ONLAR GÖMLEKLERİ GİYER . OLMASI LAZIM YANLIŞ DİYOR

April 30, 2015

tnm61

Bence onlar gomlekleri giyer. Doğru olan

December 9, 2014

cevdetbektas

bencede merkez bunu doğru kabul etmesi lazım

February 27, 2015

mehmetysvl

Onlar gömlekleri giyerler cevabı kabul edilmeli miydi?

February 19, 2019

BahadrLeve1

Özne çoğul olduğu için mi nesnede çoğul kullanılıyor ve biz tekil okuyoruz

September 12, 2014

Selcen_Ozturk

hayır özneyle alakası yok, İngilizcede genel ifadelerde çoğul kullanılır. tekil kullanmak istersek de önüne a/an koymamız şarttır. detaylar: https://www.duolingo.com/comment/1632177

September 12, 2014

emr_ock

bu biraz yanlış bi açıklama olmuş sanırım.. ben su içerim.. ı drink water.. genel iafade ama s almıyor.. a/an de almıyor..

February 21, 2015

sezayi0

onlar gömlekleri giyerler . bencede dogru olan bu

December 26, 2014

melsbjk

Onlar gömlekleri giyer yazdim yanlis cikti..ama shirts derken s takısı kullanılmış.Bunun bir aciklamasi var mi??

April 8, 2015

canegem

sorulmuş zaten . shirts yazılmış shirt yazılsa idi gömlek olurdu

April 19, 2015

HzrBircan

Bana arkadas lazim ogrenmek icin

February 18, 2016

huseyineser85

onlar gömlekleri giyerler. bu bayağı böyle olması gerekiyor.

''s'' takısı için bilmediğimiz bir durum mu var burada??

''They wear shirt'' dersek ne demiş oluyoruz?? ''onlar gömlek giyerler.''

o zaman ''s'' takısı geldiğinde;

"They wear shirts." ''onlar gömlekleri giyerler'' olması gerekiyor.

October 7, 2016

HayataGlms2

Shirts demiş çnceki örnekte gömlekler oluyr da burda neden gömlek olarak kabul ediyor anlamadım.

December 1, 2016

atewe

Bütün arkadaşlar benim külüpüm var kodu:RBVF82

January 27, 2017

THEGHOST120293
September 16, 2019

ElifFazilet

Seslendirmede kabul etmiyor bir türlü okunuşunu söylüyorum hata verdi

November 24, 2019

HseyinMrse

Oradaki "s" takisi cogul yapmiyor mu yani?

February 11, 2015

emr_ock

onlar gömlekleri giyer.. neden yanlış?

February 21, 2015

myenes

"Shirts" çoğulsa neden gömlek olarak çevrisi yapılmış?

July 10, 2015

esin010203

lütfen biri açıklasın:)

November 15, 2015

m.ugurlu

Aq

December 19, 2015

Guven-Sendl

Shirts burada gömlekler anlamında değil mi?

January 26, 2016

hasansemerkand

Arkadaşlar bu konuda, aşağıdaki linke bakın. "çoğulluk-tekillik direkt çevrilebilir mi?" https://www.duolingo.com/comment/1632177

June 12, 2016

AhmmetilaA

onlar gömlekleri giyer olmaz mı ?

February 16, 2017

c3kd5

Soyledigimde algilamiyor

August 2, 2017

meryem174530

Shirts gömlekler anlamına geliyor.

February 17, 2018

Fatma114455

Gömlekler çoğul olmayacak mı

May 17, 2018

cevdetbektas

merkeze sesleniyorum: onlar gömlekleri giyer kabul edilmesi lazım

February 27, 2015

m.ugurlu

Aq

December 19, 2015

Ozan903

gömlekler cevabını kabul etmesi gerekiyor.

April 20, 2016

EyupUzuner

bazen çok sapma sapan çeviriler çıkıyor. sileceğim en sonunda o olacak

July 6, 2016

olric8991

gömlekler olmalıydı bence

March 10, 2015

buketpoyraz

shirts gömlekler demek

May 17, 2015

eat.233

shirt s takısı almış neden çoğul olmuyor ?

May 19, 2015
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.