Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"She wants to have a career."

Vertaling:Zij wil een carrière hebben.

4 jaar gelden

6 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


jassii803

En toch is het bij dit werkwoord wel. 3e persoon enkelvoud met het infinitief willen, is het toch gewoon wil +t.

3 jaar gelden

Lenkvist
Lenkvist

Zoals aangegeven door StefvanSchie is 'willen' is een uitzondering:

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/de-klant-wil-wilt-kwaliteit

3 jaar gelden

e.guner

Zij wil+t ?

4 jaar gelden

e.guner

Derde persoonsvorm altijd +t

4 jaar gelden

StefvanSchie
StefvanSchie

Niet altijd, het werkwoord willen (dus in dit geval) is een onregelmatig werkwoord waar geen -t bijkomt.

3 jaar gelden

HenkVanEs

de modale werkwoorden,kunnen,moeten,mogen,willen,zullen krijgen in de 3e persoonsvorm hij,zij,het geen t

3 jaar gelden