1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The man does not like groups…

"The man does not like groups."

Fordítás:A férfi nem szereti a csoportokat.

September 16, 2014

17 hozzászólás


Boabour

micsoda kreált mondat megint


budai.doc

Az angol mondatok kötöttsége miatt megteszik, hogy az adott szerkezetbe a szoftver helyettesíti be a szavakat egy listából, és a gép dolgozik a szerkesztők helyett. Így születnek a "ló bort iszik", "a béka tejet iszik" típusú mondatok. Egy alkalommal amikor szóvá tettem, az egyik moderátor azt válaszolta, hogy nem értek a pedagógiához. Te esetleg értesz hozzá?


Tarnai

A pedagógiához mindenki ért, akit felneveltek. (Akit nem, az meg azért.) De ezeket a "meglepő" mondatokat meg kell hogy védjem. Az én tapasztalataim szerint is jobban megmarad a furcsa dolog a tanulók memóriájában, mint a szokványos.


budai.doc

Akkor lehet, hogy én vagyok a kivétel. Viszont a pedagógusok valószínű nem értenek veled egyet. Ha te oktatsz, és a tanulókkal kapcsolatban ilyen tapasztalataid vannak, azt elfogadom. Magam e tekintetben is kivétel vagyok, nálam nem működik. Ha a "furcsa dolgok" alatt extrém mondatokat értesz, amelyeket most könnyen jegyzel meg, akkor azokat rendkívül ritkán kell majd használnod, könnyen lehet, hogy évekig egyszer sem. Az angol tanszék egyik oktatója szerint egy kifejezés stabil rögzítéséhez átlagosan 16 megerősítés szükséges, tehát erre egy ritka mondatnak kicsi az esélye. Vagyis könnyen lehet, hogy ami könnyen jött, az könnyen is megy.


Tarnai

Nem, nem hiszem, hogy kivétel vagy (vagyis nagyon remélem) ugyanis normális ember két dologra figyel fel önkéntelenül: amiben érintett (pl.: belső szükségletét elégít ki) vagy szokatlan, váratlan. Pedagógusok döntő többsége (magam is vagyok tanár) ezzel bizton állítom egyetért, ezért "dob be" időnként meglepő dolgot, ha lankadni látja a figyelmet. Most KRESZ-t oktatok és ha megkérdem "Meg szabad-e állni kapu előtt?" rendre "nem" a válasz. Erre én: Akkor be kell döntenem a kapumat, ha hazaérek? No ugye, ezt az ostoba feltételezést megjegyezted... Vajon hányszor használod a "I am a stupid" mondatot? Számtalanszor! Csak nem így együtt, de a benne előforduló szavakat és a szórendet igen.


Merwyl
  1. Ha ezt mondta a moderátor, akkor az elég durva! Ez egy nyelvoktató program. A moderátor tehát - legalább egy kicsit - átveszi az oktató, azaz a pedagógus szerepét! Ez egy gépi oktató program. De a mögötte levő ember ne legyen már gép!

  2. Tőlem "dolgozhat gép szerkesztő helyett"! Sőt: adhat fel ilyen "értelmetlen" mondatokat is, hogy pl. a "a béka tejet iszik". Én mindig azt mondom a diákjaimnak, hogy "Nem tök mindegy???" Meg kell tudni oldani a nyelvtani feladatot! Olyan mindegy, hogy "A baba tejet iszik" vagy a béka! Mi most nyelvet tanulunk, gyakorlunk!


KissHajnalka

A "groups" elött miért nincs " the" ?


budai.doc

Csak akkor kell, ha konkrét csoportokról van szó.


johalasz46

Ez konkrét ! A csoportok. = THE groups. - Lehetne más is (pl.egyének, vagy mások, stb...)- 2020.01.


Firoci

"A férfi nem kedvel csoportokat". Ez miért nem jó?


iolah2

talán nem kedveli a csoportokat, de ha ilyet találsz esetleg jelezd


emokehojdu

Csapatokat miért nem jó?


Levente.Farkas

Mert a csapat "team" a csoport "group"


iolah2

Jelezd hibaként


Levente.Farkas

A csapatot úgy mondják hogy team. Az ilyen jelentgetések miatt jönnek az értelmetlen példák, mert ti azt gondoljátok hogy jó, esetleg meg is győzitek a baglyot. Aztán más meg fogja a fejét hogy milyen hülyeségeket ír a program. A jelentés gomb nem arra való hogy az általam jónak vélt hülyeséget rá erőltessem a programra, hanem hogy az esetleges tévedeseiket jelezzük. Ezt csak akkor érdemes meglépni ha biztosan hibás a mondat. Teljesen szétcseszitek a programot ezzel.


emokehojdu

Én is gondoltam erre ezért megnéztem a szótárban, ahol ezt írja: group=csoport, csapat, alakzat, formáció
team=(munka)csoport, csapat Lehet, hogy a szótáram rossz. Bocsásd ezt meg nekem.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.