"أنت ترانا."

الترجمة:You see us.

September 17, 2014

14 تعليقًا


mirashojaa

ما الفرق بين see وبين show


QA3G3

اولا كلمه See معناها انظر مثال: ( See my house )

اما Show معناها عرض ( يعرض الشيء مثلا: i will show you my house )


foudfouda

معني see يرى ومعنى show يعرض والكلمة الاولى تعني ان الشخص بيشوف حاجة معينة والتانية معناها ان حد بيوري شخص حاجة ياريت اكون قدرت اوصلك المعلومة


Mawiayyy

ليش ما تكون you are see us


ELmSTer1

هل يمكن you our see ??


Mary_ah

لا يمكن لأنها جملة خاطئة، our تدل على الملكية فقط كأن نقول: "Our dog/Our car/Our house" ولا تأتي أبداً بمعنى نحن أو "نا" كما في "ترانا"


ELmSTer1

اها فهمت كان لدي بعض المشاكل في الفرق بينهم شكرا ^^


mirashojaa

ما الفرق بين see وبين show


lplo123

you look at us ? why not?


Mohamed_Shafie

لان كده معناها انت تنظر الينا وهو بيقولك عايز ترجمة "انت ترانا"


Soma_Gaza97

you can see us ... why not ??


Joudi861114

you see us هي الجملة الصحيحة


MalakAwar

انا لم اعرف ما معنة نا


0WHC2

لماذا show ليست صحيحة

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.