1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Two credit cards are better …

"Two credit cards are better than one."

Vertaling:Twee creditcards zijn beter dan één.

September 18, 2014

13 opmerkingen


Gotrah1

"Twee kredietkaarten zijn beter dan één", is een veel betere vertaling in het Nederlands. Bij Duo wordt Engels en Nederlands door elkaar gehaald, niet juist !


feyMorgaina

"Creditcard" wordt in Nederland gebruikt. Kijk https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1268.


feyMorgaina

"Creditcard" of "kredietkaart"?

"Allebei de woorden zijn correct. Creditcard is standaardtaal in het hele taalgebied. Kredietkaart is standaardtaal in België." (https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1268)

Kijk ook - https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/creditcard#.XbpQnuZKhFQ en https://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/index.html


FransvanRi2

mogelijk : twee creditkaarten zijn beter dan één


Jac249652

de vertaling van creditcards moet zijn creditkaarten of kredietkaarten, credicards is gewoon de Engelse term zonder spatie en geen juist Nederlands.


feyMorgaina

Maar geld lenen kost geld! ^_^ ;-)


AdKetelaar1

Het meervoud in het Nederlands van 'card' is kaarten en niet cards. Dat is geen Nederlands


AnnieHeere

Is toch juist ? Precies hetzelfde antwoord?


Olgica732369

De onderbreking vind ik niet gepast.


Jac249652

Nog altijd accepteert DuoLingo de vertaling van creditcards niet als creditkaarten Terwijl ik dit typ worden foutieve woorden onderstreept. En creditkaart wordt NIET onderstreept, maar gerekend als goed Nederlands. Ik begrijp daarom de beslissing van DuoLingo niet om dit fout te keuren. Zal weer rapporteren dat deze vertaling goedgekeurd moet worden, Maar of het helpt??


Verdian45

In de officiële Woordenlijst van de Taalunie (https://woordenlijst.org/#/) staan: creditcard, creditkaart en kredietkaart.

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.