"لماذا هو متأخر؟"

الترجمة:Why is he late?

September 20, 2014

8 تعليقات


Dina.sayed

what the different between "why he is late" and "why is he late"

September 20, 2014

Mary_ah

جملة "why he is late" خاطئة لأننا في السؤال يجب أن نعكس "he" و "is" فنقول "He is late" و "?Why is he late".

September 20, 2014

Rahma_abaza

كلامك دة لو كان في بدايه الجملة .. لكن هنا موجود اداه استفهام بالفعل وهي why فبالتالي ليس لها معني وجود is قبل he في هذة الجملة اعتقد يجب تصحيحها

November 7, 2018

Aml965875

انا ايضا اتسال

September 11, 2017

Rahma_abaza

بحثت عن الاجابه لهذا السؤال واحب افيدكم معايا بيها ... هنا هو كاتب لنا الجملة العربي اللي عايزنا نترجمها لانجليزي ""لماذا هو متاخر"" كلمة هو دية بقي تحديدا هي اللي خليتنا نحط هنا is قبل he عشان تطلع معانا الترجمة صحيحة .. لكن ان كنا كتبناها why he is late فستصبح معناها "" لماذا تاخر "" ولا نجد كلمة هو .. ارجو ان اكون اوضحت لكم المعلومة

November 7, 2018

ilyassox

Why he is late ?

June 20, 2016

c36B1

ممكن تفسير ليش is قبل hi

November 8, 2017

mahmoud325044

المشكلة في هذا البرنامج لا يوجد من يجيب عن الاستفسارات مثلا لتوضيح سبب تحول he is الى is he في السؤال

August 23, 2018
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.