1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The boy asks."

"The boy asks."

Çeviri:Oğlan sorar.

September 22, 2014

18 Yorum


EminCiment

erkek çocuğu sorar


Selcen_Ozturk

alternatif cevaplari buraya yazmak yerine sadece rapor tusuna basin lütfen


soner67

çocuk sorar neden olmuyor?


terimjr

Cinsiyetten dolayi. Child olsa hakliydin. Boy: erkek cocuk


furkhan

Ya "sormak" olduğunu biliyordum ama alternatifte mevcut mu diye merak ettiğimden "Oğlan ister" dedim, kabul etmedi, istemek manasına gelmesi için askstan sonra bir isim mi gelmesi gerekiyor?


scarlecchino

Genel olarak 'ask'i soru sormak, bir şeye cevap aramak için kullanırız. (asking a questing, asking how he is/where he is etc).

Bunun dışında infinitive (fiilin mastar hali) ile birlikte 'ask to' kullanılır. Bu genelde bir şey yapmak istenirken kullanılır. (He wants to go to a doctor, she wants to play guitar)

Ask for ise birisinden bir şey istenirken kullanılır (he asks for more money...).

Birisinden yardım isterken 'ask for' da 'ask to' da kullanılabilir (He asks for help, they asked us to help them).

Ask ve ask for arasındaki temel fark, ask bir şey sormak anlamında kullanılırken ask for birisinden bir şey isteme, rica etme anlamında kullanılır.

I called them to /ask for/ more details.

I called them to /ask/ more details.

Kaynak: http://dictionary.cambridge.org/grammar/british-grammar/ask-and-ask-for


berke9090

Evet. "Ask(s) for" olmasi gerekir.


RamazanMsr

Kızan sorar daha dogru olmaz mı :)oğlan ne layn


Talha_58

"Delikanlı sorar" olmadı :)


baysalsema

Yanlış yazmışımmmm :(


ALCOHOLICS

Oğlan soru sorar?


VolkanBk

TDK Derki; Cinsel bakımdan erkeklerin zevkine hizmet eden sapık erkek. Oğlan kelimesi çıkartılmalı yerine erkek denilebilir


Sekaiju

ask ile want ayrımı nasıl yapılıyor ?


zubist

erkek çocuk sorar neden olmuyor çıldırıcammmmm


Fatih480200

Bu iki oldu, aynı cevabı vermeme rağmen kabul etmedi


sevim208402

"erkek çocuk sorar " dedim neden yanlış olsun?


mehmetmeti16

Cevabın tıpa tıp aynısını yazdım, yine yanlış diyor. Bu işte bir terslik var.


HasanYar1

The boy asks dedim kabul etmiyor. Hata var duzeltebilir misiniz

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.